Ingezonden persbericht



- NIEUWSFLITS -

Getrouwde vrouwen zijn 'beauty-lui'
Vrouwen besteden vijf jaar van hun leven aan hun uiterlijk

Hoofddorp, 15 juli 2010 ­ Vrouwen bessteden vijf jaar van hun leven aan hun uiterlijk. Een half uur per dag. Gemiddeld geven zij per jaar 288 euro uit aan make-up. Dit blijkt uit een beautyenquête van het maandblad Marie Claire.

()
De meeste vrouwen (77%) vinden zichzelf opmaken een leuke bezigheid. Make-up maakt je mooier, vinden ze. 57% van de vrouwen gaat de deur niet uit zonder make-up. Het gemiddelde rapportcijfer dat vrouwen zichzelf geven zónder make-up is een 6 en mét make-up is dit een 8. Zelfvertrouwen
Jezelf opmaken is ook goed voor het zelfvertrouwen, zegt 94%. Liefst 40% maakt zich zelfs nog op als ze ziek in bed liggen. Getrouwde vrouwen besteden relatief het minste tijd aan hun uiterlijk. Vrouwen die een vriend hebben maar niet samenwonen, besteden de meeste tijd aan hun uiterlijk. Hoewel twee van de drie vrouwen het oordeel van hun partner belangrijk vinden, maakt 56% van de partners nooit een opmerking over de make-up van zijn vrouw. Blunders
89% checkt de houdbaarheidsdatum van make-up nooit. Sinds de crisis gooit 50% minder snel oude make-up weg. En 56% blundert wel eens met make-up. Een respondent zegt: 'Mascara op mijn wangen, lipstift om mijn tanden en de hele date denken dat je er oogverblindend uitziet om vervolgens aan het eind van de avond in de spiegel te kijken en je dood te schrikken.' 2500 vrouwen
De enquête van Marie Claire is uitgevoerd door TeraKnowledge onder 2500 Nederlandse vrouwen van 19 jaar en ouder. Het complete onderzoek is te lezen in het augustusnummer van Marie Claire, dat vanaf vandaag in de winkel ligt.

Over Sanoma Uitgevers
Sanoma Uitgevers is met bijna 75 publiekstijdschriften, 9 events, 180 websites, 15 mobiele sites en 13 apps het grootste mediabedrijf in bereik in Nederland. Sanoma bereikt met alle media circa 90% van de Nederlandse bevolking van 13 jaar en ouder (bron NOM-STIR).

Sanoma weet wat er leeft. Bij lezers van tijdschriften, bij bezoekers van sites en evenementen. Sanoma weet hoe doelgroepen denken, wat ze doen en laten. En die kennis delen we graag met onze business partners.

In 2009 haalde Sanoma Uitgevers met haar dochters een omzet van 493,2 miljoen euro. Sanoma Uitgevers maakt deel uit van Sanoma Magazines, een divisie van de Sanoma Group, een Europese mediagroep actief in verschillende mediasectoren in twintig landen.

Meer informatie over Sanoma Uitgevers: www.sanoma-uitgevers.nl

Noot voor de redactie (

Ingezonden persbericht