Universiteit Twente

Marketing

Professor dr. Carla Millar: Fellow en Life Member van de Academy of Marketing

15 juli 2010

Op de jaarlijkse conferentie van de `Academy of Marketing' op 8 juli 2010 in Coventry (Engeland) is professor dr. Carla Millar onderscheiden en benoemd tot 10de Fellow en `Life Member' van de Academy of Marketing. Ze mag daarom voortaan de titel HFAM achter haar naam zetten. Millar ontving de onderscheiding als waardering voor haar buitengewone en bijzondere verdiensten voor het vakgebied marketing en voor de `Academy of Marketing'.

De bekendmaking vond plaats tijdens het galadiner ter afsluiting van het jaarcongres. "Ik was erg onder de indruk en je voelt je tegelijkertijd blij, dankbaar en nederig over zoveel lof. Je verwacht ook niet dat de Awardscoördinator zoveel dingen uit je marketingverleden ophaalt." Millar deed twaalf jaar lang het penningmeesterschap van de Academy. In die periode bleken zaken als: financiële onafhankelijkheid en een goede relatie tussen de Academy of Marketing, haar afdelingen en vakgroepen belangrijk. Evenals de relatie met het 'Chartered Institute of Marketing'. Het waarborgen van deze relaties speelde een grote rol, net zoals Millar's aandeel in de positionering en stuwkracht van de Academy als een professionele organisatie voor marketingacademici.

Carla Millar is (emeritus) professor International Marketing & Management aan de faculteit Management en Bestuur bij de vakgroep NIKOS (Nederlands Instituut voor Kennisintensief Ondernemerschap) van de Universiteit Twente, Fellow aan Ashridge Business School en Visiting Professor aan de Universiteit van Chester in Engeland.

Contactpersoon voor de pers: drs. Janneke van den Elshout 053- 489 54 32.