Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

ONDERZOEK NILE TRAVEL WIJST UIT:
BEOORDELINGSSITES EN SOCIAL NETWORKS
BEPALEN VAKANTIEKEUZE

Amsterdam, juli 2010 - Bijna iedereen boekt de vakantie via internet, er wordt veel waarde gehecht aan beoordelingssites en 50% van de mensen heeft een social media profiel. Dat en nog veel meer blijkt uit een onderzoek naar internetgebruik in opdracht van touroperator Nile Travel. De Egypte specialist nam het online gedrag van haar klanten en relaties onder de loep en ontdekte dat reizigers social media inzetten voor hun vakantieplanning. Nieuwtjes, ervaringsverhalen en foto's zorgen samen voor een vollediger beeld van de gewenste bestemming. Dat is dan ook waar Nile Travel zich op gaat richting met o.a. haar eigen Facebook en Hyves pagina.

Sociaal internet
Ruim 750 respondenten werden ondervraagd over hun internetgebruik, met de nadruk op social media als Hyves, Facebook, LinkedIn en Twitter. Met 50% heeft precies de helft minstens één social media profiel, Hyves (44,2%) en Facebook (29,6%) zijn het meest populair. Maar hoe populair ook, 92% wordt door Nile Travel het liefst op de hoogte gehouden via e-mail en niet via social networks. Op het profiel van de Egypte specialist zien reizigers graag nieuws, FAQ's en reisverhalen. Ook beoordelingssites zijn belangrijk, ruim 90% maakt hier gebruik van voor het boeken van een vakantie. Dat boeken gebeurt in 95% van de gevallen via internet. Toch blijft persoonlijk contact belangrijk: met 55% heeft meer dan de helft interesse in een Nile Travel informatieavond.

Formule voor succes
"Met Nile Travel zijn we behoorlijk thuis in de wereld van de social networks. We Hyven, Facebooken, LinkedInen en Twitteren er lustig op los. Maar doen we dat wel op de manier die onze bestaande en potentiële nieuwe klanten willen? Dankzij dit onderzoek kunnen we nu nog gerichter aan de slag om onze relaties te geven waar ze naar op zoek zijn. Informatie over prachtige reizen naar een prachtig land, tot in de puntjes verzorgd. En die informatieavond, die gaat er ook komen. Juist de combinatie van online zichtbaarheid en persoonlijk contact is wat ons betreft de formule voor succes!" aldus Sherif Moustafa, directeur Nile Travel.

Over Nile Travel
Nile Travel is al ruim 20 jaar gespecialiseerd in reizen naar Egypte. Alles is mogelijk, van Nijl cruises tot rondreizen en van duiktrips tot zonvakanties. In 2009 is vakantiebestemming Egypte wederom in populariteit toegenomen. Als antwoord op de toenemende vraag, heeft Nile Travel haar aanbod uitgebreid met nieuwe hotels, georganiseerde reizen en excursiemogelijkheden. Zie voor meer informatie en boekingen www.niletravel.nl