Het grootste online vrouwenplatform: fem.com - What Women Want


Het allerbeste van het web, gebundeld op 1 site

AMSTERDAM, 20100715 -- Entertainment, shopping, beauty, mode, reizen, culinair, aanbiedingen, promoties, acties en nog veel meer: Op fem.com vindt de moderne vrouw, in de leeftijd van 20-49 jaar, alles wat haar dagelijks interesseert en bezighoudt. Het leukste en meest actuele nieuws, dagelijks geüpdatet. Fem.com maakt hiervoor gebruik van een netwerk van populaire Nederlandse blogs en websites voor en door vrouwen. Zo kun je op fem.com terecht voor het laatste nieuws over mode beauty en entertainment of de lekkerste recepten maar ook voor de leukste webwinkels, tips voor carrière, reizen, stedentrips, hotspots en zelfs de schoonmaak. Vrouwen hoeven niet meer zelf het internet af te romen op zoek naar betrouwbare en hoogwaardige content. Dat heeft fem.com al voor ze gedaan.

Content

Fem.com werkt samen met meer dan 60 partnersites, van niche bloggers tot online magazines met een passie voor een bepaald onderwerp.Stuk voor stuk beschikken zij over specifieke kennis zodat de artikelen zijn voorzien van alle ins en outs die er spelen binnen een bepaald onderwerp. Gezamenlijk vormen de partners een gedeelte van de content van fem.com waarbij hun sites gewoon worden genoemd. Partners delen in de advertentieopbrengsten. Anders dan bij gebruikelijke affiliate structuren blijft de content gewoon eigendom van de sites zelf. Zij blijven gewoon 'hun ding' doen en niets anders.

'Zonder deze bloggers en sites met hun zorgvuldig opgebouwde trouwe schare fans heeft fem.com geen bestaansrecht. Dankzij hen vindt de vrouw daadwerkelijk wat zij zoekt: onafhankelijke, goed geschreven informatie', Moriam Haarsma, Managing Director van Fem. Nederland

Partners binnen het fem.com netwerk zijn onder anderen leeftijdlozeschoonheid.nl, theperfectwedding.nl, vrouwenloonwijzer.nl, shoelounge.nl, weloveshopping.nl, fashionlicious.nl, dewerkendemoeder.nl, kookjij.nl, marjaweetraad.nl en vele anderen. Naast de partnersites beschikt fem.com over een eigen gespecialiseerde webredactie, die ook dagelijkse nieuwe content levert.

Adverteerders Ook adverteerders vinden op fem.com precies wat ze zoeken; zoveel mogelijk vrouwen. Via de partners heeft fem.com direct inzicht in de behoeften van vrouwen en toegang tot een zeer uitgebreid publiek. Mede dankzij de medewerking van de partnersites en hun trouwe followers mag het fem.com netwerk rekenen op een totaal startbereik van ongeveer 2,5 miljoen bezoekers. 90% procent van deze bezoekers en van die van de geselecteerde partnersites is vrouw, waar dat percentage bij bestaande vrouwenplatforms niet boven de 60% uitkomt. Fem.com werkt voor advertentieverkopen samen met iTV media uit Hilversum.

Fem.com is geen social mediaplatform of online community!
Op fem.com tref je geen profielen of fora. 'Nederland heeft al voldoende communities voor vrouwen. De grotere boeken relatief minder succes dan de particuliere initiatieven, zoals die van onze partners. We willen het fem.com netwerk uitbreiden samen met onze partners en hun bestaande communities maar geen concurrentie voor ze zijn', zegt Haarsma.

Over fem.com
Het fem.com concept werd twee jaar geleden bedacht in Duitsland en is daar zeer succesvol. Amerika kent een soortgelijk concept dat zijn succes allang heeft bewezen onder de naam glam.com. Fem.com is een samenwerking tussen Fem Media GmbH en ProSieben, een Europese mediagroep met hoofdzetel in Duitsland, ontstaan uit SBS Broadcasting en het Duitse tv-concern ProSiebenSat.1

Een uitgebreide Social Media Press Kit is te vinden op
fem.socialmediapresskit.com/nl/fem-what-women-want

Fem.com





ingezonden persbericht