RTL Group

RTL Nederland en Talpa lanceren online auditie platform thevoiceofholland.com

Vanaf woensdag 14 juli kan toptalent voor de nieuwe Nederlandse talentenshow The voice of Holland online auditie doen via de webcam op www.thevoiceofholland.com. Zowel het format van The voice of Holland als het daaraan gekoppelde digitale auditieplatform op basis van innovatieve stemanalyse software is uniek in Nederland. Kandidaten kunnen voor een virtuele jury hun nummer inzingen waarbij stemkwaliteit bepaalt of iemand kans maakt op een plek in de tv-show. Het auditie platform is ontwikkeld door Ordina en Clockwork.

The voice of Holland is de ultieme talentenshow. Een show waarin het werkelijk gaat om talent. Echt talent. Er is geen plek voor ééndagsvliegen of wannabes. Alleen the best of the best is goed genoeg; de beste stem en de juiste mentaliteit, daar draait het om. The voice of Holland is dé zoektocht naar een nieuwe Nederlandse ster. Naar iemand met grote klasse, met blijvende impact en een heel eigen geluid.

Vier bekende Nederlandse topartiesten (Nick & Simon, Jeroen van der Boom, VanVelzen en Angela Groothuizen) selecteren hoogstpersoonlijk hun kandidaten tijdens spannende audities. En daarbij draait het allemaal om kwaliteit, kwaliteit en nog eens kwaliteit. Want de lat ligt hoog bij dit programma. Heel hoog. Een actieve zoektocht verzekert dat uitsluitend echte talenten worden geselecteerd voor de audities. En die zoektocht beperkt zich niet tot de fysieke wereld.

Op thevoiceofholland.com kan toptalent zich namelijk ook online aanmelden en auditie doen. Met behulp van de stemanalyse software kan men thuis onbeperkt oefenen voor de webcam. De software geeft direct de analyse en het resultaat weer. Vervolgens heeft men echter één kans om de definitieve online auditie op te nemen waarbij alleen talenten die een zeven of hoger weten te behalen, tot de kanshebbers behoren om door te dringen tot de start van de tv-registratie voor The voice of Holland, waar zij de kans krijgen te auditeren voor de vier Nederlandse topartiesten.

De zangkwaliteit wordt geanalyseerd op basis van onder andere het bereik, expressie en muzikaliteit van de auditant. Alle auditievideos zijn te bekijken en kunnen door het publiek beoordeeld worden op thevoiceofholland.com en the-voice-of-holland.hyves.nl. Naast het geautomatiseerde rapportcijfer weegt ook het aantal keer (views) dat het filmpje wordt bekeken en hoe het wordt beoordeeld door het publiek, mee voor de selectie van de online kandidaten. Uiteindelijk zullen tenminste vijf online kandidaten de kans krijgen om door te dringen tot de beste 200 zangtalenten waarmee de tv-registratie start.

Naast thevoiceofholland.com zullen ook sociale media een steeds belangrijkere rol innemen gedurende het verloop van The voice of Holland. Om te beginnen kan men ook via the-voice-of-holland.hyves.nl de online auditie doen, bekijken, beoordelen en delen met vrienden. Degenen die een 7 of hoger hebben, kunnen hun Hyves profiel aanpassen met een speciale The voice of Holland pimp, en fans kunnen hun favoriete talent promoten middels de Hyves Gadget. Tevens zijn de ontwikkelingen over de voorbereidingen voor The voice of Holland te volgen via twitter.com/RTL_TVOH.

Vanaf het moment dat de liveshows van The voice of Holland beginnen, zal het innovatieve karakter nog verder worden onderstreept. Zo zullen de talenten middels hun mobiele telefoon dagelijks hun fans op de hoogte houden van hun ontwikkelingen en met hun fans communiceren middels persoonlijke status updates, fotos en videos. Ook kan men tijdens de live shows online en via mobiel naar een live backstage verslag kijken, de laatste en leukste Tweets en WieWatWaartjes lezen en direct na de optredens van de talenten, middels mobiel en online met de talenten communiceren. Ook zal tijdens de tv-uitzendingen aandacht worden besteed aan de sociale media activiteiten rondom The voice of Holland. (Hoofdsponsor Vodafone speelt een grote rol in de vormgeving rondom social media en de daarbij behorende manieren van communicatie van de kandidaten.)

Ordina en Clockwork zijn verantwoordelijk voor de ontwikkeling en bouw van alle digitale elementen voor The voice of Holland. Ook spelen zij een belangrijke rol in de ontwikkeling van de sociale media componenten, zoals de koppeling van de online audities met Hyves. Ordina ziet in alle markten de trend dat consumenten veel nauwer betrokken willen zijn bij de producten en diensten die zij afnemen. The voice of Holland biedt de kijker met innovatieve toepassingen een unieke kans om echt betrokken te worden bij het programma.

Als partner van The voice of Holland ondersteunt Vodafone het programma met mobiele internet toepassingen. Hiermee wordt het bijvoorbeeld mogelijk voor kijkers om met deelnemers en andere kijkers te communiceren via social media. Ook kunnen deelnemers via mobiel internet hun fans altijd en overal op de hoogte houden van hun ervaringen. Vodafone maakt met deze mobiele internet toepassingen The voice of Holland tot een nog rijkere en interactieve belevenis.

De online auditierondes lopen van 14 juli tot 20 augustus. De door Martijn Krabbé gepresenteerde tv-uitzendingen starten komend najaar bij RTL 4. De online audities zijn te zien op www.thevoiceofholland.com en via the-voice-of-holland.hyves.nl.

---

Noot aan de redactie: voor meer informatie en/of interviews kunt u contact opnemen met Evelien van Prooijen, Marketing RTL Digital Media, via tel. 035-7113982 of via evelien.van.prooijen@rtl.nl. U kunt daarnaast ook onze website www.rtl.nl/pers bezoeken.