Provincie Noord-Brabant


|Datum         |
|16 juli 2010  |
|Nummer        |
|164           |

Haalbaarheidsstudie afgerond
LogiXperience klaar voor volgende fase

LogiXperience verwacht eind 2012 de deuren te kunnen openen op de nog te ontwikkelen Supply Chain campus in Breda. Yves de Boer, gedeputeerde Mobiliteit en Infrastructuur, ontving op vrijdag 16 juli de haalbaarheidsstudie - noodzakelijk voor het uitwerken van het businessplan en de uiteindelijke realisatie van logiXperience - uit handen van initiatiefnemer Jeff van Hek.

LogiXperience wordt dé permanente ontmoetingsplaats voor bedrijven, waar vraag en aanbod van toegepaste kennis, oplossingen en diensten bij elkaar komen. Daarbij ligt de focus op logistiek en Supply Chain.

"LogiXperience is een prachtig voorbeeld van samenwerking tussen bedrijfsleven en kennisinstellingen", aldus Yves de Boer. "Hier worden innovatie en kennis gebundeld en zichtbaar gemaakt voor met name het Midden- en Kleinbedrijf."

Nu de haalbaarheidsstudie is afgerond, volgen de ontwikkelfase en het uitwerken van de definitieve business case. Jeff van Hek: "In september 2010 wordt gestart met het ontwikkelen van de eerste echte demonstratieomgevingen. Medio 2011 worden deze in de praktijk getest. Hiervoor hebben al meer dan 25 grote en kleine bedrijven en instellingen hun medewerking toegezegd."

Om doublures op de Campus te voorkomen en maximale synergie te bereiken onderzoeken het Programmateam LogiXperience, de directie van Dinalog, het Dutch Institute for Advanced Logistics en de BOM wat uiteindelijk de beste samenwerkingsvorm is. Daarna kan de business case worden uitgewerkt, gebaseerd op realistische praktijkgegevens en ervaringen.

De resultaten van al deze ontwikkelingen en de daadwerkelijke toepasbaarheid van de demonstratieomgevingen worden de komende tijd openlijk gecommuniceerd naar de markt. Jeff van Hek: "Wij zijn ervan overtuigd dat meerdere professionals een grote behoefte hebben aan LogiXperience en door onze open en enthousiaste wijze van communiceren zullen aanhaken."