Ingezonden persbericht


SocialMedia8 & Trefpunt
Amsterdam, 16 juli 2010
Vuvuzela de nieuwe wereldkampioen

Vuvuzela de nieuwe wereldkampioen

Bavaria wint het in Nederland

AMSTERDAM - Dit WK onderzochten Trefpunt en SocialMedia8 met de Fan Buzz Radar welke merken en topics tijdens dit WK het meest aanwezig waren in het social media landschap van Nederland. Was er op het voetbalveld een verlenging nodig om een winnaar aan te wijzen; in het social medialandschap was het voor het eindsignaal al duidelijk. De Bavaria jurkjes en de Vuvuzela domineerden vanaf de eerste minuut. In de laatste WK-week waren de meest opvallende bevindingen:
* Bavaria en DutchDress babes blijven een extreem positief topic dat steeds weer nieuwe impulsen krijgt (opname in museum collectie of gerucht dat ze aanwezig zijn bij hulding)
* De Vuvuzela blijft een hot topic maar nu in relatie tot Nederlandse fesitivals en stadions
* Bertje bedankt! heeft Heineken op de valreep nog veel positieve buzz opgeleverd

De social media top 3 van week 27 in de WK Fan Buzz Radar:
* Bavaria (buzz aandeel 21,70%)

* Albert Heijn (buzz aandeel 11,61%)

* Heineken (buzz aandeel 5,40%)

Conclusie
Alle complimenten voor Bavaria. Zelden heeft een Nederlands merk zich zo gemanifesteerd rondom een evenement waar zij niet eens sponsor van is. Of het gevolgen heeft voor het WK Bid van Nederland en België is niet te zeggen, maar op de eigenschappen creatief en inventief heeft Nederland zich nadrukkelijk positief laten gelden. Op veel bescheidener schaal heeft de Fan Buzz Radar veel losgemaakt in het vak. Van lovende woorden tot de suggestie dat het een client pleaser was. Iedereen is het er echter wel over eens dat aandacht voor het succes of falen van een merk in het social medialanschap een goed initiatief was van Trefpunt en Socialmedia8. En dat is misschien nog wel de grootste winst van de Fan Buzz Radar. Het volledige onderzoek van deze week is te vinden op: http://www.slideshare.net/socialmedia8/fan-buzz-radar-week-27-4770854.

Over Trefpunt
Trefpunt Sports & Entertainment is het bekendste sponsoring- en activatiebureau in de sport- en entertainmentwereld. Trefpunt creëert brand experiences door middel van sponsorships, events, hospitality en PR. Zie ook www.trefpunt.nl

Over SocialMedia8
SocialMedia8 is een trendsettend internationaal social media marketing bureau met kantoren in Amsterdam, Londen, Milaan en Madrid. SocialMedia8 is onderdeel van het Amsterdamse Grupo LaComunidad en WPP's GroupM (NASDAQ: WPPGY). Zie ook, www.socialmedia8.com

Noot voor redactie,

Ingezonden persbericht