Edge Amsterdam van start: Crowdsourcing wordt `Elite Sourcing'


AMSTERDAM, 20100717 -- Edge Amsterdam zet jong creatief talent in voor klanten die behoefte hebben aan een frisse kijk op hun merk, product of communicatie. Edge Amsterdam is een online en offline netwerk van getalenteerde studenten uit verschillende disciplines van internationale opleidingen en instituten. Crowdsourcing wordt hierbij `elite sourcing', want volgens Edge leidt alleen de juiste `crowd' tot de juiste creatie.

Edge koppelt jong creatief talent van over de hele wereld aan ambitieuze merken. Getalenteerde studenten van opleidingen zoals Hyper Island (Stockholm), School of Visual Arts (New York), Emily Carr (Vancouver), Royal College of Art (London) en de Willem de Kooning Academie (Rotterdam) sluiten zich aan om ervaring en inspiratie op te doen en om te werken voor bekende merken. Edge stelt hoge eisen aan het niveau. Ervaren creatieve professionals, die ook bij Edge zijn aangesloten, zorgen er door coaching en begeleiding voor dat alleen kwalitatief hoogwaardige ideeën `de klant halen'. De werkwijze maakt Edge kostenefficiënt. Door alleen met speciaal geselecteerde, internationale talenten te werken, produceert het jonge creatieve netwerk zo min mogelijk `waste'.

Edge biedt concrete inzichten en concepten voor merken die relevant willen zijn en daardoor blijvend kunnen inspelen op actuele trends in de maatschappij. Edge levert een nieuwe visie op een merk, een verfrissend winkelconcept, aanbevelingen voor een nieuwe doelgroep, een idee over het gebruik van nieuwe media, activatie, concepten, een andere kijk op maatschappelijke trends, marktontwikkeling, enzovoorts. Samen met haar klanten komt Edge tot nieuwe, verrassende inzichten. Het is een uitermate geschikt platform voor merk- en productinnovatie. Edge laat merken op een andere manier naar zichzelf kijken.

Edge is opgezet door Charly Heusschen, Norbert Pollemans (Conspiracy Concepts) en Derek Ariëns. "We zien een toenemende behoefte aan een jonge, frisse blik op merken, producten en communicatie om beter in te spelen op een continu en snel veranderende omgeving en klantbehoeften.", zegt Heusschen. Pollemans: "We geven merken een kijkje in hun eigen toekomst door te werken met jonge talenten. Edge laat ze zien hoe ze in kunnen springen op de steeds sneller veranderende omstandigheden. Hoe ze fris, modern, relevant en aangesloten blijven". Ariëns voegt toe: "We houden ze een spiegel voor. Een `vooruitkijkspiegel', gekleurd door de talenten van morgen! De tijd is rijp voor nieuwe bronnen van creativiteit.", zegt Ariëns, "Wereldwijd. Met het juiste talent, want kwaliteit blijft leidend.".

Kort na de start heeft Edge ruim 280 talenten aan zich weten te binden. Na een aantal pilots werkt Edge aan een project waarin de toekomst van de financiële industrie wordt vormgegeven. Het werk wordt geëxposeerd op `Fondsevent', een busines-to-business event van ondermeer Robeco, ING Investment Management en Delta Lloyd.

Edge Amsterdam





ingezonden persbericht