Ingezonden persbericht

Bobo lanceert eerste Nederlandse
educatieve kleuter-app voor iPhone

Het crossmediale merk Bobo, bekend van het gelijknamige tijdschrift van Blink Uitgevers, draagt haar strategie verder uit met de Nederlandse primeur van een educatie kleuter-app voor iPhone. Sinds dit weekeinde staat de splinternieuwe educatieve kleuter-applicatie van Bobo in de iTunes store, zie http://itunes.apple.com/nl/app/bobo/id371665776?mt=8. Met deze unieke app bewijst het merk Bobo digitaal relevante content voor de jongste doelgroep te bieden.

Uniek aan deze applicatie is dat zonder tekst en uitleg de verschillende spelletjes kunnen worden gespeeld. De spelvormen zijn samen met kinderen en leerkrachten ontwikkeld en sluiten nauw aan op de ontwikkeling van kinderen in de leeftijd van 4 tot 6 jaar. Bovendien zijn de oefeningen met letters en cijfers afgestemd op de leerdoelen van groep 1 & 2 (alfabet leren, cijfers herkennen en het tellen van 1 tot 20). Kleuters kunnen op intuïtieve wijze de oefeningen maken en worden altijd beloond met een juichende Bobo en bijpassend geluid.

Na slechts één weekeinde staat de applicatie al in de Hitlijst Top 3 van betaalde apps. Met het aanbreken van de zomervakantie afgelopen weekend wordt de applicatie gezien als de verantwoorde bezigheid voor de lange vakantiereis op de achterbank.

De applicatie is ontwikkeld door Zinder (www.zinder.nl) in samenwerking met Blink Uitgevers.

Bobo - www.bobo.nl
Blink Uitgevers - www.blinkuitgevers.nl