DeltaLloydLife stelt voor: "J'aime la vie" na 24 jaar (+live webcast)

19/07/2010 10:15

Delta Lloyd Life

Vandaag stelt pensioenverzekeraar Delta Lloyd Life samen met voormalig Eurovisiesong winnares, Sandra Kim, in het Atomium de nieuwe videoclip van haar Eurovisiehit "J'aime la vie" voor. De remake is een identieke kopie geworden van het origineel uit 1986, maar dan anno 2010. Deze remake maakt deel uit van de nieuwe pensioencampagne van Delta Lloyd Life waarmee de verzekeraar de Belg op een positieve manier wil aanzetten om tijdig zijn pensioen voor te bereiden.

Volg de avant-première van de voorstelling van de campagne en nieuwe clip van Sandra Kim's "J'aime la vie" live via deze link: http://pulse.companywebcast.nl/Playerv1_0/default.aspx?id=6349 (ook nadien beschikbaar).

Op 19 juli 2010 lanceert Delta Lloyd Life een nieuwe pensioencampagne waarmee ze de Belg op ludieke wijze wil bewustmaken van het belang om tijdig aan pensioenopbouw te doen. "Tegenwoordig wordt de Belg overstelpt met ontzettend negatieve berichtgevingen over de pensioenen," verklaart Laurent Winnock, woordvoerder van Delta Lloyd Life. "Er wordt 'pensioenpaniek' gezaaid, en de mensen vrezen voor een ontoereikend pensioen. Te weinig aandacht wordt gevestigd op het feit dat er ook oplossingen bestaan om later te genieten van een goed pensioen. De ondervraagden van onze PensioenPeiling van april 2010 gaven inderdaad aan heel erg bezorgd te zijn over hun pensioen, maar het toekomstige pensioen hoeft absoluut niet het 'zwarte beest' van de Belg te worden. Als het politieke antwoord uitblijft, moeten we roeien met de riemen die we hebben en zelf wat extra initiatief aan de dag leggen."

Identieke remake

Voor de positieve ondertoon, ging de pensioenverzekeraar de samenwerking aan met onze nationale Eurovisietrots, Sandra Kim. In 1986 won zij voor België, op 13-jarige leeftijd, het Eurovisiesongfestival in Noorwegen met het nummer 'J'aime la Vie'. Nu, bijna 25 jaar later, nam Delta Lloyd Life samen met haar de videoclip van haar grootste hit opnieuw op. Geen eenvoudige klus, want de clip moest niet alleen dezelfde song brengen, maar ook visueel een identieke kopie van de toenmalige clip worden. De opnames gebeurden op dezelfde locaties, met dezelfde kledij en met figuranten die zo veel mogelijk gelijken op de oorspronkelijke figuranten.

In de tv-spot van Delta Lloyd Life zullen de oude en de nieuwe videoclip naast elkaar te zien zijn. "De overwinning van Sandra Kim lijkt voor velen nog als de dag van gisteren," legt Laurent Winnock verder uit. "Door de twee clips tegenover elkaar te plaatsen, willen wij de Belg tonen dat de tijd voorbijvliegt en dat je sneller gepensioneerd bent dan je denkt. Maar tegelijkertijd willen we de boodschap meegeven dat je dan evenveel plezier kunt blijven maken zolang je maar tijdig denkt aan de voorbereidingen voor later."

Pensioencampagne

De tv-spot met fragmenten uit de nieuwe videoclip is vanaf vandaag tot en met 15 augustus op verschillende tv-zenders te zien. Om de volledige nieuwe clip te bekijken, wordt kijkend België uitgenodigd op de site www.allesoveruwpensioen.be. Wie zich vooraf registreerde op de site, kreeg alvast de remake van de clip 'anno 2010' exclusief en vóór het grote publiek te zien.

Webcast persvoorstelling

Volg de avant-première van de voorstelling van de campagne en nieuwe clip van Sandra Kim's "J'aime la vie" live via deze link: http://pulse.companywebcast.nl/Playerv1_0/default.aspx?id=6349 (ook nadien beschikbaar).

Contact

Laurent Winnock

Woordvoerder Delta Lloyd Life

+32 2 238 89 23 - +32 479 36 24 50

@: laurent.winnock@deltalloydlife.be

Delta Lloyd Life

Delta Lloyd Life is ontstaan in juli 2001 uit de fusie van 3 Belgische bedrijven, aanwezig op de levensverzekeringsmarkt sinds talrijke jaren: CGU Life, OHRA Leven en Norwich Union.

Door een aantal fusies in Nederland en het Verenigd Koninkrijk begin 2000 behoorden deze 3 bedrijven tot dezelfde moedermaatschappij. Het was dan ook een logische stap om de krachten te bundelen en in België één levensverzekeringsbedrijf uit te bouwen.

In 2008 verdubbelde Delta Lloyd Life zijn omzet in België met de overname van Swiss Life Belgium. De nieuwe combinatie maakt van Delta Lloyd Life een specialist in de nichemarkt pensioenen en garandeert haar een stevige marktpositie op de Belgische levensverzekeringsmarkt.

Daarenboven realiseert Delta Lloyd Life via deze fusie een gestage groei in Niet-Leven in België onder de merknaam Zelia. Onze hoofdzetel bevindt zich in Brussel, Fonsnylaan nr 38.

Delta Lloyd Life is een filiaal van de Nederlandse verzekeringsgroep Delta Lloyd.

Voor eventuele hyperlinks en bijlagen: Zie het origineel