Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

DataBase Fulfilment eerste IBM Cognos Express klant van Solipsis

Brakel, 19 juli 2010 - DataBase Fulfilment uit Capelle aan de IJssel gaat de BI-tool IBM Cognos Express inzetten om haar data-analyseprocessen te vereenvoudigen. Met IBM Cognos Express neemt de toegevoegde waarde van de afdeling datamanagement toe. Daarnaast wordt extern een hoger servicelevel geboden in informatievoorziening richting klanten en klanten van klanten. ICT-dienstverlener Solipsis ondersteunt DBF bij de implementatie en de verdere uitrol van de IBM Cognos Express software.

Leden, abonnees, donateurs of cliënten vormen een belangrijke basis voor het werk van veel van de opdrachtgevers van DBF. Het met zorg beheren van deze relatiegegevens gebeurt in een secuur geordend systeem. De hoofdreden om de modules IBM Cognos Express Reporter & IBM Cognos Express Advisor aan te schaffen is om snel uiteenlopende rapportages te kunnen presenteren en analyseren. Waar voorheen verschillende kubussen werden ontwikkeld en verzonden, is DBF nu dankzij IBM Cognos Express in staat rapportages te leveren via een portaal. De opdrachtgever kan op die manier de beschikbare informatie op elk gewenst moment en in iedere gewenste vorm raadplegen en gebruiken, voor bijvoorbeeld managementrapportages of het resultaat van een specifieke marketingactie.

Museumkaart is de eerste klant van DBF die via een webportaal van informatie wordt voorzien. Via deze zelfbedieningsomgeving kan Stichting Museumkaart zelf dashboards maken en analyses en rapportages uitvoeren om snel en nauwkeurig inzicht te krijgen in bijvoorbeeld de bezoekersaantallen en populatiekenmerken in alle 400 musea in Nederland.

Goossen de Bruin, Directeur Solipsis: "Als ValueNet partner van IBM Cognos Express zijn wij trots om deze BI-oplossing met een laagdrempelige instap en een snelle ROI als eerste te implementeren bij DataBase Fulfilment. DBF is een professionele full-service partner met een totaalconcept op het gebied van databeheer, waardoor opdrachtgevers in staat zijn hun doelen te verwezenlijken. Dankzij de implementatie van IBM Cognos Express kunnen zij het serviceniveau richting klanten zoals Stichting Museumkaart nog verder te verhogen."

Over Solipsis
Al sinds 1990 is Solipsis actief binnen de ICT met een uitgebreid pakket van diensten en producten. Solipsis is gespecialiseerd in het beheren van computers en netwerken, het ontwikkelen en onderhouden van software voor bedrijfs- en managementinformatiesystemen en in het ontwikkelen en onderhouden van oplossingen voor het digitaal beheren, distribueren, printen, presenteren en archiveren van documenten. De dienstverlening is ondergebracht in de vier businessunits Performance Management, Systeem en Netwerk Beheer, Systeem Ontwikkeling en Onderhoud en Enterprise Document Management. Solipsis werkt momenteel voor ongeveer 600 (inter)nationale opdrachtgevers. De stabiele positie van het bedrijf in de veranderlijke ICT-wereld onderstreept dat de mensen bij Solipsis weten waarover zij praten en doen wat zij beloven. Wensen worden vertaald in adequate oplossingen, waarbij kosten, baten en effectiviteit goed in het oog worden gehouden. Solipsis is onderdeel van de Solipsis-groep, waartoe ook Holland House en IntraData behoren. Voor meer informatie: zie www.solipsis.nl, www.hollandhouse.com en www.intradata.nl.

Over DBF
DBF is opgericht in 2000 en groeide uit tot een organisatie met inmiddels 80 medewerkers. Als directe trendvolger aan de top van de markt biedt DBF een combinatie van diensten op het gebied van database management & fulfilment. Voor haar eindklant draagt DBF als full-service partner zorg voor het gegevensbeheer, de fysieke klantenserviceafdeling, de incasso van lidmaatschapsgelden, de kaartproductie, de integratie met een ledenwebportal en de verzending van post- en e-mail. Ledenadministraties van een inmiddels breed scala van profit en non-profit organisaties worden compleet aan DBF uitbesteed. Voor meer informatie: http://www.dbf.nl