Ingezonden persbericht


Provincie Utrecht schakelt OGD in voor inhuur tijdelijke ICT-medewerkers

Delft, Utrecht, 19 juli 2010 ­ De provincie Utrecht kiest na een aanbesteding voor OGD als leverancier van tijdelijke ICT-medewerkers. De provincie sluit hiertoe een tweejarige raamovereenkomst met de Delftse ICT-dienstverlener, met een mogelijke verlenging van maximaal twee jaar.

Met de aanbesteding vult de provincie de behoefte in aan inhuur van tijdelijke medewerkers op het gebied van ICT en informatiemanagement. De organisatie sluit hiertoe raamovereenkomsten met maximaal drie leveranciers per perceel. Het gaat zowel om het direct leveren van eigen medewerkers, als om dienstverlening in de vorm van payrolling. De Provincie Utrecht koos voor de dienstverlening van OGD op basis van geboden kwaliteit in combinatie met de prijs.

OGD schreef in op drie percelen van de aanbesteding. Het bedrijf eindigde als eerste mantelpartner voor implementatie en ontwerp, en voor ontwikkeling, en als derde mantelpartner voor beheer en ondersteuning. Bij implementatie zorgt OGD voor projectleiders, programmamanagers en beleidsmedewerkers. Bij ontwerp en bij ontwikkeling gaat het vooral om (IT-)architecten en functioneel ontwerpers, en bij beheer en ondersteuning om helpdeskmedewerkers (junior, medior en senior), technisch beheerders (medior en senior) en technisch en functioneel applicatiebeheerders.

Daan de la Parra, directeur van OGD: "Wij zijn erg enthousiast over de keus van de Provincie Utrecht voor onze dienstverlening. Met onze diensten willen we overheidsinstellingen helpen bij het realiseren van hun bezuinigingsdoelstellingen zonder verstoring van de bedrijfsprocessen. Dat doen we door het leveren van hoogopgeleide en snel en flexibel inzetbare ICT'ers. Wij kijken uit naar een effectieve samenwerking in de komende jaren."

###

Over OGD
OGD (Operator Groep Delft) is in 1987 opgericht door een groep Delftse studenten. Zij waren als operators verantwoordelijk voor het beheer van een mainframe bij een Delfts bedrijf. Door in te spelen op de marktvraag en de ontwikkelingen op automatiseringsgebied, breidden de werkzaamheden zich al snel uit. OGD ontwikkelde het helpdeskregistratiesysteem TOPdesk. Op basis hiervan begon OGD met het ondersteunen van IT-afdelingen. De uitbreiding van de dienstverlening had tot gevolg dat zowel de organisatie als het aantal medewerkers snel groeide. Deze groei heeft zich in de jaren negentig zowel kwantitatief als kwalitatief doorgezet met als resultaat dat er tegenwoordig zo'n zevenhonderd medewerkers actief zijn binnen OGD. Ook het aantal vestigingen is inmiddels uitgebreid: naast het hoofdkantoor in Delft heeft het bedrijf nu vestigingen in Eindhoven (sinds 1996), Amsterdam (1998), Utrecht (2000) en Enschede (2006).

Voor meer informatie:



Ingezonden persbericht