Facebook community promoot We Beat The Mountain bij Tour de France


Fans schilderen logo's op wegdek

UTRECHT, 20100720 -- Op diverse bergetappes van de Tour de France zijn logo's van de duurzame onderneming We Beat The Mountain te zien die door Facebook fans op het wegdek zijn aangebracht. De actie komt voort uit een discussie op Facebook waarin de 11.743 volgers van het innovatieve bedrijf ideeën aandroegen om de internationale bekendheid van We Beat The Mountain te vergroten. Dit enthousiasme van de fans komt voort uit de ambitie om een actieve bijdrage te leveren aan het wereldwijd verslaan van de afvalberg.

Het logo komt diverse keren in beeld op dinsdag 20 en donderdag 22 juli. Het werd voor het eerst opgemerkt op maandag 19 juli tijdens een uitzending van het programma NOS Tour de France: nos.nl/video/173034-volledige-etappe-15-tour-2010.html. Naast het logo is ook de naam van de Facebook pagina op de tourroute aangebracht.

"De ludieke actie van de bavariameisjes tijdens het WK bracht ons op het idee om een stunt uit te halen voor We Beat The Mountain", zegt Mirjam Klompenhouwer, volger van We Beat The Mountain op Facebook en enthousiaste aanhanger van de beweging. "Natuurlijk hebben we natuurverf gebruikt die geen schade toebrengt aan het milieu. Onze actie werd enthousiast ontvangen door toeschouwers van de Tour en werd toegestaan door de Gendarmerie."

Over We Beat The Mountain
We Beat The Mountain is een innovatieve duurzame onderneming die zich richt op het wereldwijd verslaan van de afvalberg. Om dit doel te bereiken bedenkt, ontwikkelt en produceert We Beat The Mountain met haar community functionele producten gemaakt van gerecycled afval. Voor meer informatie: www.webeatthemountain.com en www.facebook.com/webeatthemountain.





Ingezonden persbericht