Ingezonden persbericht

PERSBERICHT

Hilversum, 22 juli 2010

Luistercijfers 100% NL blijven stijgen

Wederom is het marktaandeel van 100% NL gestegen. Uit de vanmorgen door
onderzoeksbureau Intomart GFK gepresenteerde luistercijfers blijkt dat 100% NL blijft
groeien. Het marktaandeel gaat van 4,2% in april/mei naar 4,4% in mei/juni 2010. Hiermee
zet 100% NL de opmars in radioland voort.

"In vergelijking met 1 jaar geleden is de radiomarkt aardig in beweging. Steeds meer
luisteraars maken de switch naar een ander radiostation en we zijn blij dat steeds meer
luisteraars kiezen voor `De Muziek van Nederland'. 100% NL is duidelijk nog niet
uitgegroeid", aldus Algemeen Directeur Carlo de Boer.

Hieronder de ontwikkeling van de grootste muziekzenders in het afgelopen jaar. We zien de
meest recente marktaandelen van de radiostations in mei/juni in vergelijking met dezelfde
periode 1 jaar geleden. Hieruit blijkt dat 100% NL en 3FM als enige groeien.

Zender Marktaandeel Marktaandeel Verschil
Mei/Juni 2010 Mei/Juni 2009
Radio 538 10,5% 11,0% - 0,5%
3FM 9,5% 8,9% + 0,6%

Radio 2 9,2% 10,4% - 1,2%
Sky Radio 8,2% 9,1% - 0,9%
Q-Music 6,8% 7,7% - 0,9%
Radio Veronica 6,0% 6,1% - 0,1%
100% NL 4,4% 4,0% + 0,4%

Bron: Intomart GFK mei/juni 2010-2009.

100% NL
Met circa 1,7 miljoen verschillende luisteraars per week is 100% NL het snelst groeiende radiostation van
Nederland. 100% NL is het radiostation met de muziek van Nederland. Je hoort de hits van o.a. Nick & Simon,
Ilse DeLange, Thomas Berge, Guus Meeuwis, Gerard Joling, Jeroen van der Boom, Alain Clark, Jan Smit maar
ook klassiekers van Doe Maar, Toontje Lager, Paul de Leeuw en Trijntje Oosterhuis. 100% NL is overal in
Nederland te beluisteren. Kijk voor de frequenties op www.100p.nl.

Naast het radiostation heeft 100% NL ook een eigen magazine: het 100% NL Magazine. Het nieuwe 100% NL
Magazine ligt vanaf nu in de winkel met onder meer een uitgebreid dubbelinterview met Gordon en Angela
Groothuizen.