Ingezonden persbericht


Easynet Global Services

Easynet Global Services stemt in met verkoop aan LDC

Amsterdam, 22 juli 2010 - Wereldwijd leverancier van beheerde oplossingen, Easynet, heeft overeenstemming bereikt met BSkyB (Sky) over de voorgestelde verkoop van Easynet Global Services en haar dochterondernemingen aan Lloyds Development Capital (LDC), een toonaangevend private equity-bedrijf in het Verenigd Koninkrijk.

LDC zal Sky honderd miljoen pond betalen voor het bedrijf bij afronding van de transactie. Deze transactie is afhankelijk van goedkeuring door toezichthouders en consultatie van de ondernemingsraad met het oog op bepaalde Easynet-medewerkers. Het bestaande managementteam van Easynet onder leiding van CEO David Rowe heeft uitstekende prestaties geleverd in de afgelopen jaren en heeft de volledige steun van LDC. LDC is volledig gefinancierd door de Lloyds Banking Group. De verkoop heeft geen gevolgen voor de medewerkers.

Sky behoudt de netwerkonderdelen in het Verenigd Koninkrijk, die het verkreeg na de oorspronkelijke overname van de Easynet Group in 2005. De voorziene verkoop houdt verder in dat Sky en LDC een langetermijn-leveranciersovereenkomst sluiten, waarbij Easynet Global Services toegang blijft houden tot het glasvezelnetwerk van Sky. BSkyB blijft tevens een zakelijke klant van Easynet.

David Rowe, Chief Executive Officer van Easynet: "Dit is een uitstekende opportuniteit voor Easynet, haar klanten en medewerkers. Het biedt ons additioneel kapitaal waarmee we de volgende fase in de ontwikkeling van het bedrijf kunnen financieren. Tevens behouden we een zakelijke relatie met Sky. Vanaf het moment dat we onderdeel zijn van Sky, is onze reputatie in het Verenigd Koninkrijk en wereldwijd gegroeid. Onze omzet is elk jaar toegenomen en we domineren in de snelgroeiende segmenten in managed hosting, managed telepresence, Internet Protocol-oplossingen en connectiviteit. Tegelijkertijd was er groei en innovatie in onze netwerkdiensten en producten. Wij kijken ernaar uit om dit succes voort te zetten bij de nieuwe eigenaren en voort te bouwen op onze benijdenswaardige reputatie voor wat betreft uitstekende klantenservice en ons wereldwijde portfolio."

Sky nam de Easynet Group in 2005 over ter ondersteuning van zijn strategie om te diversifiëren naar consumentenbreedbanddiensten en -telefonie. Na de succesvolle lancering van de diensten voor de consumentenmarkt door Sky en de groei en winstgevendheid van de zakelijke activiteiten van Easynet is het besluit genomen om de Global Services-activiteiten te desinvesteren, omdat deze niet langer onderdeel zijn van de strategische doelstellingen van Sky op lange termijn.

Over Easynet Global Services
Easynet Global Services is een wereldwijde aanbieder van managed netwerk-, hosting- en integratiediensten voor grootzakelijke klanten. Vanuit een adviserende rol werkt het bedrijf nauw samen met klanten om zo diepgaand inzicht te krijgen in de zakelijke uitdagingen waar klanten mee te maken hebben. Hierdoor kan Easynet Global Services end-to-end oplossingen leveren met een gegarandeerde ROI, die de concurrentiekracht van klanten vergroten.

Easynet Global Services combineert een wereldwijd bereik met lokale expertise en biedt zo een klantervaring op maat, ongeacht waar in de wereld klanten zich bevinden. Klanten van Easynet Global Services zijn onder andere Via Michelin, Phones 4U, FOX, Jamba!, Brinks, Transport for London, EDF, SAGE, Q Park en Bridgestone.

Meer informatie is te vinden op www.easynet.nl.



Ingezonden persbericht