Philips
Philips' concepten voor OLED-armaturen eervol vermeld in de I.D. Annual
Design Review 2010
23 juli, 2010
Eindhoven, Nederland - Philips ontving een eervolle vermelding voor
zijn OLED-armatuurconcept `The Beauty of Interaction` in het
toonaangevende I.D. Annual Design Review 2010.
Het `The Beauty of Interaction'-concept, waarmee Philips de
combinatiemogelijkheden van omgevings- en functionele verlichting
verkent, maakt gebruik van een eenvoudige, op bewegingen gebaseerde
interactie. Dit resulteert in diffuus, subtiel en zacht licht. De
armatuurconcepten (een tafel-, vloer-, wand- en pendelmodel) maken
gebruik van een dun aluminium `lichtmes' waarin conventionele en
organische LED-technologie (OLED) is toegepast. Het `The Beauty of
Interaction'-concept werd voor het eerst gelanceerd tijdens de Milan
Furniture Fair in 2009.
"OLED-technologieën bieden ontwerpers nieuwe kansen en uitdagingen.
Doordat zij zich niet langer hoeven te beperken tot alleen maar het
ontwerpen van licht kunnen ze nu ook aandacht schenken aan de
lichteffecten en de manier waarop het licht wordt gebruikt om een
boodschap over te brengen, emoties los te maken of sfeer te scheppen",
zegt Oscar Pe?na, Senior Creative Director voor Lighting. "De
flexibiliteit die de nieuwe technologieën met zich meebrengen, schept
mogelijkheden op veel verschillende gebieden. Nu kan elk oppervlak
veranderd worden in een lichtbron. OLED's stellen ons in staat het
licht opnieuw vorm te geven."
Voor ontwerpers schept het gebruik van OLED-technologie nieuwe kansen
in het complementeren van productontwerp, interactie en lichteffecten.
Ga voor meer informatie. naar www.lumiblade.com.
---
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Liesbeth De Smedt
Woordvoerder Philips Lighting
Tel. +31 40 27 86 157
liesbeth.de.smedt@philips.com
---
Over I.D. Annual Design Review
Sinds 1954 betuigt de I.D. Annual Design Review erkentelijkheid voor de
beste vormgeving van producten, meubels, drukwerk en omgeving, van
iconisch tot obscuur. Elk jaar wordt het bekroonde werk gekozen door
een jury van gerenommeerde vakmensen die, samen met de redactie van
I.D., de overvloed aan inzendingen samenbundelen tot een duidelijk
overzicht van de stand van zaken op ontwerpgebied. Het overzicht dat
hieruit voortkomt, wordt gepubliceerd in de juli-augustus-uitgave van
I.D. Magazine, dat is het jaarlijkse Annual Design Review-nummer. Kijk
voor meer informatie op: www.id-mag.com.
---
Over Koninklijke Philips Electronics
Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een
onderneming met een veelzijdig aanbodop het gebied van gezondheidszorg
en welzijn, dat gericht is op verbetering van de kwaliteit van leven
van mensen door middel van tijdige innovaties. Als toonaangevende
onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en lighting
integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte
oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en
behoeften van de klant en zijn merkbelofte van "sense and simplicity".
Philips heeft wereldwijd circa 116.000 werknemers in dienst, verspreid
over meer dan 60 landen. Met een omzet van EUR 23 miljard in 2009 is de
onderneming marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en
thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe
verlichtingstoepassingen, alsmede lifestyle-producten voor persoonlijk
welzijn en amusement, met een sterke leidende positie op het gebied van
Flat-TV, scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en
mondverzorgingsproducten. Meer informatie over Philips vindt u
op www.philips.nl/nieuwscentrum.