Vakman van het Jaar verkiezing: vakman moet meer ondernemer zijn

23/07/2010 08:00

Werkspot

Persbericht

Vakman van het Jaar verkiezing 2010:

vakmanschap in combinatie met ondernemerschap

Verkiezing wordt breed gedragen door bouwsector

Tilburg, 23 juli 2010 - De komende maanden gaan schilders, metselaars, timmerlieden, loodgieters, hoveniers en andere vakmannen de strijd weer aan voor de titel 'Vakman van het Jaar'- www.vakmanvanhetjaar.nl. De verkiezing wordt voor het derde opeenvolgende jaar georganiseerd door Werkspot.nl, de marktplaats voor klussen in en om het huis. Dit jaar telt niet alleen het oordeel van de vakjury mee, maar weegt ook de publieksstem zwaar. Bovendien wordt de vakman niet alleen op vakmanschap, maar ook op ondernemerschap beoordeeld. De Vakman van het Jaar verkiezing is in 2008 door Werkspot.nl in het leven geroepen om een platform voor kwaliteit in het leven te roepen en wordt inmiddels ondersteund door onder andere Bison, Bosch, PPG-Brander, Eisma Businessmedia, Klusvisie, Knauf, RADIONL, Sika, Sortimo, Stanley, Velux, Vlok en Workx.

Joost Gielen, initiatiefnemer van de Vakman van het Jaar verkiezing en oprichter van Werkspot.nl: "Het zijn zware tijden in de bouw en juist daarom maken we van de verkiezing in 2010 een nog groter feest dan vorig jaar. Tegelijkertijd leggen we de lat dit jaar weer iets hoger. Naast vakmanschap wordt het voor de zelfstandige vakman steeds belangrijker om ondernemerschap te tonen. Ook dit aspect zal de jury meenemen in haar oordeel."

De vakmannen kunnen door een klant, collega, branchevereniging of leverancier genomineerd worden, maar ze kunnen ook zichzelf nomineren op www.vakmanvanhetjaar.nl. Naast een overall Vakman van het Jaar worden er ook winnaars in de volgende categorieën gekozen: zijn 'Hoveniers', 'Aan- en nieuwbouw', Stuc- en schilderwerk', 'Installatiewerk' en 'Timmerwerk'.

Over Werkspot.nl

Werkspot.nl - opgericht in 2005 - is de eerste en grootste online marktplaats voor klussen in en om het huis. Het principe van Werkspot.nl is eenvoudig: opdrachtgevers plaatsen hun klus - hoe klein of groot ook - op de website. Ingeschreven klusbedrijven en vakmannen kunnen hier vervolgens een bieding op uitbrengen. Verder geven opdrachtgevers een referentie en rapportcijfer aan de vakman zodra een klus is afgerond. Door deze reviews krijgen medegebruikers een helder beeld van de kwaliteit van de vakman of klusbedrijf.

In 2009 werden 90.000 opdrachten op Werkspot.nl geplaatst. De biedingen worden gedaan door meer dan 7.800 vakmannen en dit aantal groeit nog steeds. De gemiddelde waarde van een klus is 2.500 euro, waarmee het totale bedrag dat in 2009 via Werkspot.nl wordt verhandeld 225 miljoen euro bedraagt.

In juli 2009 heeft De Telefoongids BV, uitgever van De Telefoongids & Gouden Gids, een belang van 50% in Werkspot.nl genomen.

Kijk voor meer informatie op www.werkspot.nl

Noot voor de redactie,