Ingezonden persbericht



SLAM!FM MARKTAANDEEL TOT RECORDHOOGTE GESTEGEN

Hilversum, 23 juli 2010 - Gisteren maakte GFK CLO de nieuwe luistercijfers bekend over de periode mei/juni 2010. SLAM!FM bleek opnieuw de grootste stijger. Met 33% groei ten opzichte van maart/april, heeft SLAM!FM inmiddels een marktaandeel bereikt van 2,4% in de doelgroep 10 jaar en ouder.

Jacqueline Bierhorst, algemeen directeur: "We zijn blij met deze enorme groei. De 30 minuten non-stop tussen 9.00 en 17.00 uur slaat zichtbaar aan. Er wordt langer geluisterd en De Avondploeg is een hit onder jongeren met 15,2% marktaandeel. Vanaf september heeft SLAM!FM nieuwe verrassende acties in petto. We hebben er zin in".

SLAM!FM richt zich op de groep 13 tot 35 jarigen en is met een gemiddelde leeftijd van haar luisteraars van 29 jaar het jongste landelijke radiostation. In deze doelgroep heeft SLAM!FM een nieuw persoonlijk record gerealiseerd van 7% marktaandeel. Sterke groeicijfers laat SLAM!FM zien in de belangrijke groepen man 20-34 jaar (6,2% MA ) en 20-34 AB1 (6,1% MA ). Ook in de groep man 20-49 jaar AB1 is SLAM!FM met 4,3% marktaandeel een partij om rekening mee te houden

Noot voor de redactie,

Ingezonden persbericht