Vavoom-mannen 'met inhoud' promoten eigen boxer

26/07/2010 09:00

Vavoom

Nieuw merk mannenondergoed gelanceerd met limited-edition collectie

26 Juli, 2010- Het nieuwe Nederlandse mannenondergoed merk Vavoom brengt deze maand zijn eerste collectie van 8 limited-edition heren boxers op de markt. De nieuwe ontwerpen onderscheiden zich door de vernieuwde pasvorm, die perfect om 'de inhoud' past, en de vernieuwende reclamecampagne waarbij de Vavoom-drager zichzelf kan profileren. Onder meer via een fotoshoot met de bekende fotograaf Mark Janssen en setdesigner Gloudy.

Bij Vavoom draait het volgens oprichter Jan Kessels 'om de inhoud'. In vergelijking met andere merken heeft de nieuwe boxer een vernieuwde pasvorm die uitgebreid is getest door een brede groep van mannen. De broek biedt zowel voor als achter een goede 'support' en dat bleek bij iedereen in de smaak te vallen. ,,Zodra je hem hebt gedragen, begrijp je wat wij bedoelen," zegt ontwerper Melanie van Dijk.

Daarnaast heeft de collectie een opvallend waisteband-design. Bijvoorbeeld een felgekleurde ruit op een kobaltblauwe short, een stijlvolle croco band of een moderne versie van de schotse ruit. De kleuren variëren van sportief wit tot shockerend blauw of 80's cool.

Net zoals bij het ontwerp, gaat het bij de reclamecampagne van Vavoom om 'de inhoud'. Mannen met een goed verhaal, met uitstraling, en die iets doen wat ze leuk vinden figureren erin en krijgen zo de kans zichzelf of hun bedrijf te profileren.

In de eerste campagne spelen de Amsterdamse producenten/muzikanten Adani & Wolf de hoofdrol. Zij zijn toonaangevende namen in de Europese en Amerikaanse hedendaagse jazz & dance scene. Veel filmmakers en platenlabels gebruiken muziek van hun albums, die vol staan met dromerige, funky nummers. Het resultaat is een surrealistische shoot op een vintage music gear eiland met gastoptredens van een mysterieuze zeemeermin, een hete bikini babe, een machtig mooie leeuw en Stoffeltje, Adani's geliefde schildpad.

Om het half jaar brengt Vavoom een nieuwe collectie op de markt en wordt een nieuwe man gekozen die zich via het merk kan profileren. Behalve met een fotoshoot gebeurt dat via een eigen Vavoom homepage, een persoonlijk verhaal, publicaties in tijdschriften en andere free publicity. Kandidaten kunnen zich aanmelden via de website.

,,De Vavoom-man is geen fotomodel. Hij is trots op wat hij doet, heeft passie voor zijn vak en is sexy op zijn eigen manier. Hij combineert inhoudt met sexiness. We noemen dat professionally sexy," legt Van Dijk uit.

De eerste Vavoom boxers zijn te koop via de webshop www.vavoom-underwear.com