Continental breidt betrokkenheid bij betaald voetbal uit

27/07/2010 06:18

PR Newswire

HANOVER, Duitsland, July 27, 2010 /PRNewswire/ --


- Leverancier van auto-onderdelen gaat samen met Schaeffler FC

Bayern-München sponsoren


- "Verstevigt wereldwijde positionering van Continental als

premiemerk"


- Voetbalsterren gaan voortaan veilig reizen met autobanden van

Continental, de bandenpartner van FC Bayern München

Continental AG uit Hanover gaat een partnerschap aan met de

Schaeffler Group uit Herzogenaurach, om samen de succesvolle Duitse

voetbalkampioen FC Bayern München te gaan sponsoren. Onlangs werd een

overeenkomst daartoe ondertekend. "Wij zijn erg blij met de aantrekkelijke

mogelijkheid die onze rol als exclusieve bandenpartner biedt om twee

vooraanstaande namen, Continental en FC Bayern München, bij elkaar te

brengen. Dit voegt een nieuwe component toe aan onze strategie om

internationaal voetbal te sponsoren", zei Nikolai Setzer, lid van de Raad van

Bestuur en hoofd van de Passenger and Light Truck Tires divisie bij

Continental AG, daarbij opmerkend: "Door ons te verbinden met Duitsland's

meest succesvolle voetbalclub en bekendste ploeg ter wereld, promoten we het

imago van Continental als het merk van een premieband die nationaal en

internationaal bekend is vanwege z'n veiligheid en remprestaties.

Het nieuwe sponsorschap volgt kort op de recente bekendmaking

van Continental als nieuwe premiesponsor van de Duitse DFB cupcompetities, en

van het Major League Soccer (MLS) in de Verenigde Staten. Naast de sponsoring

van de wereldcup 2010 in Zuid-Afrika en de wereldcup 2014 in Brazilië, maakt

Continental dus zowel internationaal, nationaal als regionaal op de lange

termijn en op brede wijze gebruik van het professionele voetbal als

communicatieplatform. "Na het behalen van een dubbele overwinning en het

bereiken van de eindfinale in de Champions League (kampioenenliga) van het

afgelopen seizoen, speelt FC Bayern München nu in de op tv uitgezonden

Bundesliga voor een groeiende fanbasis met miljoenen aanhangers in zowel

Duitsland als daarbuiten. Dit omvat ook kijkers in de beoogde groeimarkten

van Azië. Het grote aantal internationale wedstrijden van het team buiten de

reguliere competities om zorgt ook voor een hoge mate van zichtbaarheid van

FC Bayern München samen met Continental's premieband", zei Setzer. FC Bayern

München staat ook voor een zeer professionele en toegewijde aanpak buiten het

speelveld om. Dit zijn kwaliteiten die perfect passen bij onze producten en

merken."

In dit geval, zoals hij uitlegt, profiteert Continental van de

al lang bestaande banden tussen FC Bayern München en de Schaeffler Group uit

Herzogenaurach. Dat hielp Continental zich een weg te banen naar deze nieuwe

sponsorkans. Als voorloper op de werelcup 2010 in Zuid-Afrika heeft

Continental de nationale kickHIV!-actie ondersteund die was ondernomen door

de hulporganisatie "Go Ahead!" tegen AIDS in Zuid-Afrika, waar ook FC Bayern

München's international Philipp Lahm aan bijdroeg.

"Contactpakket" voor topvoetballers

Het sponsorpakket bestaat uit spandoeken langs het veld voor

alle thuiswedstrijden van de Bundesliga, en exclusieve plaatsing op (een deel

van) de toegangskaarten daarvoor, evenals op die voor de DFB cups en de

Champions League wedstrijden. Sponsorschap van de DFB cupcompetities biedt

Continental ook extra tickets voor de wedstrijden met FC Bayern München als

huidig kampioen. In de toekomst zullen de voetbalsterren van München ook

veilig met premiebanden van marktleider Continental op de personenbus van het

team, en op de dienstvoertuigen van Audi, een andere sponsor, rondreizen.

Met verkoopcijfers van rond 20 miljard Euro in 2009 is

Continental een van de toonaangevende wereldwijde leveranciers van

auto-onderdelen. Als leverancier van remsystemen, systemen en componenten

voor aandrijving en onderstel, instrumentarium, infotainmentvoorzieningen,

automobielelektronica, banden en technishe elastomeren, draagt de Continental

bij aan betere verkeersveiligheid en bescherming van het milieu. Continental

is daarnaast een competente partner in de mobiele netwerkcommunicatie.

Continental heeft momenteel ongeveer 138.000 werknemers in 46 landen in

dienst.

Continental is de enige bandenfabrikant die een complete reeks

commerciële banden biedt, waarmee het nummer 1 staat in Duitsland en Europa,

en tot de top drie van de hele wereld behoort. De bandendivisies zijn

officieel sponsor van de 2014 wereldcup in Brazilië(TM). Bezoek voor verdere

details http://www.ContiSoccerWorld.com

Hannes Boekhoff

Vice President voor Mediarelaties

Continental AG

Vahrenwalder Strasse 9 I 30165

Hannover

Telefoon: +49-511-938-1278

Fax: +49-511-938-1055

prkonzern@conti.de

Alexander Lührs

Hoofd Publiekselaties, PLT division

Continental Reifen Deutschland GmbH

Büttnerstrasse 25 I 30165 Hannover

Telefoon: +49-511-938-2615

Fax: +49-511-938-2455

alexander.luehrs@conti.de

Voor media database

http://www.mediacenter.continental-corporation.com

Hannes Boekhoff, Vice President for Mediarelaties, Continental AG, Vahrenwalder Strasse 9 I 30165, Hannover, Ph: +49-511-938-1278, Fax: +49-511-938-1055, prkonzern@conti.de; Alexander Lührs, Hoofd Publieksrelaties, PLT division, Continental Reifen Deutschland GmbH, Büttnerstrasse 25 I 30165 Hannover, Ph: +49-511-938-2615, Fax: +49-511-938-2455, alexander.luehrs@conti.de






-