Ingezonden persbericht


Tele2 verliest kortgeding van Ziggo
Reclamecampagne Tele2 misleidend

Utrecht, 13 augustus 2010

In de zaak die Ziggo tegen Tele2 heeft aangespannen inzake misleidende reclame van Tele2 heeft de rechter bepaald dat Tele2 zich schuldig heeft gemaakt aan misleiding van consumenten. Tele2 moet onmiddellijk stoppen met haar huidige reclamecampagne en binnen 5 dagen rectificeren in dagbladen, op radio en op televisie.

In een reactie op de uitspraak zegt Bernard Dijkhuizen, algemeen directeur van Ziggo: "Wij zijn verheugd met de uitspraak omdat de consument nu geen misleidende informatie meer krijgt en daar ging het in deze zaak om."

Over Ziggo
Ziggo is een landelijke aanbieder van media- en communicatiediensten. Ziggo bedient circa 3,1 miljoen huishoudens, 1,5 miljoen breedband internetklanten, 1,7 miljoen afnemers van digitale televisie en 1 miljoen telefonieabonnees. Producten en diensten voor de klein- en grootzakelijke markt betreffen zaken als telefonie, datacommunicatie en elektronische betalingsmogelijkheden. Het verzorgingsgebied - met sterke regionale bases - strekt zich uit over heel Nederland. Meer informatie over Ziggo: www.ziggo.com

Noot voor de redactie/