Gemeente Etten-Leur

Persbericht klanttevredenheidsonderzoek wmo

Persbericht: 2010/74

Datum: 17 augustus 2010

Gemeente Etten-Leur scoort goed in Klanttevredenheidsonderzoek Wmo

De gemeente is verplicht om jaarlijks een klanttevredenheidsonderzoek over de uitvoering van de Wmo te houden onder de vragers van maatschappelijke ondersteuning. Begin 2010 heeft de gemeente Etten-Leur voor de derde maal een dergelijk onderzoek gehouden. Het onderzoek heeft betrekking op aanvragers van individuele voorzieningen zoals hulp bij het huishouden en andere voorzieningen.

Het onderzoek is gedaan door het bureau SGBO. 195 gemeenten hebben meegedaan met dit onderzoek, waaronder de gemeente Etten-Leur. De resultaten van Etten-Leur zijn afgezet ten opzichte van het gemiddelde van de deelnemende gemeenten.

Gemeente Etten-Leur scoort goed in de toegang tot de ondersteuning, een 7,4. Deze score is gelijk aan die van de referentiegroep en ten opzichte van vorig jaar een stijging van 0.6. Men is tevreden over de deskundigheid van Wmo-consulenten, wat blijkt uit een stijging van 84% naar 90%. Vorig jaar is geïnvesteerd in (extra)-scholing van de Wmo-consulenten. Deze investering werpt duidelijk zijn vruchten af. Aandachtspunt blijft de wachttijd tussen aanvraag en het verkrijgen van de ondersteuning. Hierover is men het minste tevreden, overigens is op dit onderdeel wel sprake van een stijging van 68% naar 83%. In tegenstelling tot vorig jaar is men nu wel tevreden over de verhuiskostenvergoeding; van de ondervraagde cliënten met een verhuiskostenvergoeding is 88% tevreden.

Het volledige rapport is in te zien op www.etten-leur.nl > elz & welzijn > alles over wmo & elz.


***** Einde persbericht ****

Voor meer informatie over dit bericht kunt u contact opnemen met Nausikaa van den Merkenhof, communicatieadviseur gemeente Etten-Leur, 076-5024514

Etten-Leur in beeld
Uw bezoek waard

Stadskantoor

Roosendaalseweg 4
4875 AA Etten-Leur
Tel: 14 076

info@etten-leur.nl