Gemeente Coevorden

klanttevredenheidsonderzoek naar gidsen uit

Gemeente Coevorden voert digitaal klanttevredenheidsonderzoek naar gidsen uit

woensdag 18 augustus 2010

De gemeente Coevorden voert via de website van de gemeente een klanttevredenheidsonderzoek uit naar de Informatiegids en de Werk Inkomen en Zorggids (WIZ-gids). De gemeente wil graag de mening van inwoners weten over de gidsen die ieder jaar in januari huis-aan-huis worden verspreid. Met de resultaten van dit onderzoek worden de gidsen verbeterd en nog beter afgestemd op de wensen van inwoners.

De gemeente was al met dit klanttevredenheidsonderzoek begonnen door klanten bij de publieksbalie naar hun mening te vragen over de gidsen, maar gaat nu verder met een digitale vragenlijst. In de vragenlijst komen vragen aan bod als `Welke informatie in de gidsen heeft u gelezen of gebruikt?' en `Welke informatie mist u in de gidsen?'. Als mensen de website van de gemeente bezoeken, verschijnt een pop-up in beeld met de vraag of ze mee willen werken aan het onderzoek. Dat duurt ongeveer tien minuten.

Informatiegids en WIZ-gids
In de Informatiegids staat alle informatie over het bestuur en de gemeentelijke organisatie. Ook staan in de gids alle adressen van organisaties, verenigingen en instanties. In de WIZ-gids staat informatie over gemeentelijke regelingen op het gebied van werk en inkomen en informatie over regelingen vanuit de Wet maatschappelijke ondersteuning, zoals woonvoorzieningen.

Klantgerichtheid
De gemeente voert jaarlijks al twee algemene
klanttevredenheidsonderzoeken over dienstverlening uit, maar houdt in de toekomst waarschijnlijk meer klanttevredenheidsonderzoeken over specifieke onderwerpen, zoals de gidsen. Burgemeester Bert Bouwmeester: `Klantgerichtheid is ontzettend belangrijk voor onze organisatie. We willen een optimale dienstverlening, maar dat kan alleen als we weten wat de wensen en verwachtingen van onze klanten zijn. Daar proberen we onder meer achter te komen door klanttevredenheidsonderzoeken.'

Klik om te vergroten