Ingezonden persbericht


Persbericht

Zaterdag onlinepremière in Nederland

Bouwmarktketen verrijkt reclamecampagne met korte film

Nieuwegein, 18 augustus 2010 - Een film van negen en een halve minuut. Dat kom je niet vaak tegen in reclameland. Zeker niet één waarin je zelf invloed hebt op het script. HORNBACH durft met haar nieuwe campagne ´Huis zonder grenzen´ die uitdaging aan te gaan. Vanaf aanstaande zaterdag 21 augustus start de campagne met de onlinepremière van de Nederlandse film, teasercommercials op televisie, advertenties, out-of-home, POS-materiaal, social media en online pr. De film ´Huis zonder grenzen´ vertelt het verhaal van een man die het avontuur aangaat om een perfect thuis te realiseren, waarbij hij talrijke obstakels moet overwinnen. Door zijn enthousiasme zet hij veranderingen in gang waardoor aan het eind van de film niets meer hetzelfde is. Hij laat zien dat in ieder huis een thuis schuilt voor wie in zijn eigen ideeën gelooft. Doel is vooral echte projectklussers aan te spreken. Daarmee sluit de campagne aan op de pay-off van HORNBACH: Er is altijd iets te doen.

Gepersonaliseerde filmscènes
De website www.huiszondergrenzen.nl vormt de uitgangsbasis en het hart van de campagne. Hier is de korte film te bekijken en kun je meedoen met de wedstrijd 'De geheimzinnige brief', waarin bezoekers van de site zelf als scriptschrijver kunnen optreden en hun eigen gepersonaliseerde filmscène kunnen maken. Wie geïnspireerd is door de ideeën uit de film, kan op de website vinden hoe deze projecten zijn te realiseren. En wie juist inspiratie mist, kan zich inschrijven voor een gratis stylingadvies. De film kan ook mobiel worden bekeken via m.huiszondergrenzen.nl. Speciaal hiervoor werd een QR-code ontwikkeld, die gebruikt wordt in de huis-aan-huisfolder en bij de out-of-homecampagne. Door deze code te scannen met je mobiel, wordt de mobiele website automatisch geopend.

Verantwoordelijken campagne
De actuele HORNBACH-campagne is opnieuw afkomstig van Heimat. De creatievelingen uit Berlijn zijn al tien jaar verantwoordelijk voor de merkencommunicatie van de bouwmarktonderneming. In Nederland was de mediaplanning in handen van Stroom en de public relations in die van Van Hulzen PR. Verantwoordelijk aan klantzijde bij HORNBACH Nederland zijn Corine Everts (marketing manager), Michel van Slingerland (coördinator Digitale Media) en Karin Cardinaal (coördinator Printmedia).

Over HORNBACH
HORNBACH is een onafhankelijke familieonderneming met een bedrijfshistorie van meer dan 130 jaar. In het concern werken meer dan 13.000 mensen. De grootste operationele dochter, HORNBACH-Baumarkt-AG, heeft op dit moment 131 bouw- en tuincentra in negen Europese landen. Daarnaast zijn er in de regio Zuidwest-Duitsland nog eens 21 groothandelsmarkten voor bouwmaterialen. In Nederland heeft het concern acht vestigingen; dit najaar opent de negende in Breda. HORNBACH kan als het enige beursgenoteerde familiebedrijf binnen de top tien in de doe-het-zelfbranche terugkijken op een bedrijfshistorie van vijf generaties.