Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Utrecht, 20 augustus 2010

3 Suisses terug op Nederlandse markt met webshop voor Franse mode

Het Franse modeconcern 3 Suisses International Group keert terug op de Nederlandse markt. Met een omzet van 3,4 miljard in 2009, is 3 Suisses International één van de grootste postorderbedrijven ter wereld. Vanaf nu kunnen trendbewuste Nederlandse vrouwen voor de nieuwste Franse mode terecht in de webshop www.3Suisses.nl.

In tegenstelling tot andere fashion-webshops in Nederland, richt 3 Suisses zich specifiek op Franse mode en -trends. "Wij richten ons op vrouwen van 25 tot 49 jaar die op de hoogte willen blijven en zich willen kleden volgens de laatste Franse modetrends", zegt E-commerce Manager Joke Vanlauwe, vanuit 3 Suisses International verantwoordelijk voor de activiteiten in Nederland.

Iedere veertien dagen biedt 3 Suisses haar klanten nieuwe ontwerpen aan. Een professioneel team van Franse stylisten selecteert en creëert de collecties en volgt nauwgezet de laatste ontwikkelingen op modegebied. 3 Suisses laat zelf mode ontwerpen onder de merknamen 3 Suisses Collection, Top Studio en 1060 Clothes, maar in de webshop zijn ook bekende merken als Naf Naf en Morgan beschikbaar. Om een 'total look' te creëren, biedt 3 Suisses ook een ruim assortiment aan accessoires zoals schoenen, sjaaltjes, handtassen en riemen.

Nederland is het eerste land waar 3 Suisses uitsluitend via internet activiteiten ontplooit. "Heel bewust", erkent Vanlauwe. "Nederland staat in de top 3 van Europese landen als het gaat om de meeste online aankopen van duurzame, modieuze en trendy producten. Voor ons dus een aantrekkelijke markt."

Van bolletjes wol tot de laatste Franse modetrends 3 Suisses ontstaat in 1932 vanuit het familiebedrijf Toulemonde-Destombes. Het is Xavier Toulemonde die dat jaar een postorderservice voor bolletjes wol uit de eigen spinnerij begint. Al snel opent 3 Suisses fysieke winkels in België en Nederland. Na de Tweede Wereldoorlog breiden de activiteiten zich uit naar landen als Duitsland en Oostenrijk.

De groei van 3 Suisses zet ook in de daaropvolgende decennia door, tot de breiwolindustrie in de jaren '80 van de vorige eeuw in een crisis belandt. 3 Suisses staakt haar activiteiten in onder andere Nederland. Bijna dertig jaar later is 3 Suisses International Group met 13.000 medewerkers in vijftien landen en een omzet van 3,4 miljard euro in 2009 één van de grootste spelers in de distance selling-markt. In een ander, veel moderner jasje keert het nu ook terug in ons land.

Noot voor de redactie (