Philips


Philips tekent intentieverklaring met TPV om merklicentieovereenkomst aan te gaan voor Tv-activiteiten in China

20 augustus, 2010

Amsterdam - Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) en TPV Technology (0903.HK) hebben vandaag een intentieverklaring getekend om een merklicentie-overeenkomst aan te gaan, waaronder TPV verantwoordelijk zal zijn voor de inkoop, distributie, marketing en verkoop met betrekking tot alle tv-activiteiten van Philips in China (met uitzondering van Hongkong, Taiwan en Macau). De overeenkomst, die een looptijd van minimaal vijf jaar heeft en geldt onder voorbehoud van goedkeuring door de betreffende overheidsinstanties, zal naar verwachting worden getekend in het derde kwartaal van 2010, en geïmplementeerd in het vierde kwartaal van 2010. In de overeenkomst is bepaald dat Philips licentiegelden zal ontvangen in ruil voor TPV's recht op het exclusieve gebruik van de merknaam Philips voor zijn tv-aanbod in China.

De overige consumentenactiviteiten van Philips in China worden door deze voorgenomen overeenkomst niet beïnvloed.

De voorgenomen overeenkomst met TPV heeft ten doel de aanwezigheid van het Philips-merk op de Chinese tv-markt te versterken en is in overeenstemming met Philips' wereldwijde tv-strategie gebruik te maken van verschillende businessmodellen om de regionale merkaanwezigheid te optimaliseren. Philips heeft in het verleden reeds andere merklicentieovereenkomsten afgesloten met Funai Electric voor zijn tv-activiteiten in Noord-Amerika en Mexico, en met de Videocon Group in India.

TPV is een toonaangevende leverancier van beeldschermproducten, met specialisatie in ontwerp en productie van een breed scala van desktopmonitoren en LCD-tv's, en is een belangrijke industriële partner in de fabricage van Philips LCD-tv's. TPV verkrijgt de licentie op voorwaarde dat het voldoet aan de eisen van Philips ten aanzien van merknaamgebruik, productkwaliteit, productdesign en serviceverlening. TPV zal ervoor zorgen dat consumenten van tv's met de merknaam Philips kunnen blijven rekenen op dezelfde topkwaliteit, design, innovatie en serviceverlening die met de Philips-merknaam worden geassocieerd.


---

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Joon Knapen Philips Corporate Communications Tel.: +31 20 59 77477 Email: joon.knapen@philips.com
---

Over Koninklijke Philips Electronics N.V.

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een onderneming met een veelzijdig aanbodop het gebied van gezondheidszorg en welzijn, dat gericht is op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van tijdige innovaties. Als toonaangevende onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en lighting integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en behoeften van de klant en zijn merkbelofte van "sense and simplicity". Philips heeft wereldwijd circa 116.000 werknemers in dienst, verspreid over meer dan 60 landen. Met een omzet van EUR 23 miljard in 2009 is de onderneming marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede lifestyle-producten voor persoonlijk welzijn en amusement, met een sterke leidende positie op het gebied van Flat-TV, scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer informatie over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.