Koninklijk Horeca Nederland

start pinoffensief Horeca

Klein Bedrag? Pinnen mag! Ook in de horeca!

KHN start pinoffensief Horeca

Woerden, 18 augustus 2010 - Met Tv-spotjes start Koninklijke Horeca Nederland maandag 23 augustus een twee weken durende campagne om pinnen in de horeca te promoten. "Betalen met de bankpas is niet alleen veiliger, consumenten verwachten dat ze overal kunnen pinnen, dus ook in de horeca", aldus Lodewijk van der Grinten, directeur van Koninklijke Horeca Nederland.

Slim

Bij 56% van de horecabedrijven kan worden gepind. Bij winkels (van bakker tot supermarkt) is dat gemiddeld 70%. "We zijn hard bezig deze achterstand in te halen", aldus Van der Grinten die doelt op de Slimme Pinpakketten waarmee de acceptatie van pinnen gemakkelijk en betaalbaar is. Horecaondernemers die nu nog geen mogelijkheid hebben om te pinnen, krijgen tot eind september 2010 een subsidie van 100,-!

Lage kosten

Een veel gehoord signaal van kleinere horecabedrijven zoals cafés, snackbars en ijssalons is dat pinnen duur is. Contant betalen lijkt vaak goedkoper, maar dan zijn bijvoorbeeld de handelings- en personeelskosten niet meegerekend. Als eenmaal een pinautomaat is aangeschaft, is pinnen over het algemeen zelfs goedkoper dan contante transacties.

Zonder zorgen

Van der Grinten: "Nog veel belangrijker is dat pinnen veiliger is, pinnen interessanter is omdat er meer omzet gemaakt wordt en pinnen inspeelt op de verwachtingen van gasten. Steeds meer Nederlanders verwachten dat je overal kunt pinnen. Vorig jaar werd er door de Nederlanders bijna 2 miljard keer gepind! Je wilt dat gasten zonder (geld)zorgen van je gastvrijheid kunnen genieten. En dan wil je ze niet telkens naar een geldautomaat op straat sturen."

Veiligheid

Vooruitlopend op de Tv-campagne stuurde KHN haar 20.000 leden een brief met deze argumenten. In korte tijd werden 1.000 antwoordkaarten ontvangen, waarbij ongeveer de helft vroeg naar de Slimme Pinpakketten. Van der Grinten: "Dat toont aan dat de horeca veiligheid hoog in het vaandel heeft staan en luistert naar de wensen van de gast!"

Preview

Een preview van een de TV-spot 'Klein Bedrag? Pinnen mag! Ook in de horeca!' staat op www.khn.nl/pinnenindehoreca. Horecaondernemers kunnen daar terecht voor alle informatie over de pincampagne en de 100 subsidie op een Slim Pinpakket. De campagne is een initiatief van Koninklijke Horeca Nederland, Currence (merkeigenaar PIN) en de Stichting Bevorderen Efficiënt Betalen.