Ingezonden persbericht


Persbericht

LinkedIn bereikt nieuwe mijlpaal: 2 miljoen Nederlandse leden

Helft Nederlandse professionals gebruikt 's werelds grootste zakelijke netwerk

Amsterdam, 25 augustus 2010 -Vanaf vandaag telt LinkedIn officieel twee miljoen leden in Nederland. Daarmee is meer dan de helft van de Nederlandse professionals nu actief op de netwerksite. Nederland is LinkedIn's actiefste markt: zo zijn er momenteel bijna 33.000 Nederlandse LinkedIn-groepen. Met meer dan 70 miljoen leden in Europa en 75 miljoen leden wereldwijd is LinkedIn de grootste en snelst groeiende professionele netwerksite ter wereld.

De Nederlander op LinkedIn
Een op de twintig Nederlanders op LinkedIn is werkzaam in de IT-sector. Daarmee is het de populairste sector op LinkedIn. Deze populariteit komt ook tot uiting in één van de grootste Nederlandse groepen: Dutch ICT Professionals met meer dan 13.000 leden. Zo'n 20% van de Nederlandse LinkedIn-gebruikers komt uit Rotterdam, gevolgd door Utrecht met 19%. Amsterdam staat op een derde plaats met 18%.

"Goed op weg"
In januari 2010 opende LinkedIn in Amsterdam zijn eerste Europese vestiging buiten het Verenigd Koninkrijk. Sindsdien is het Nederlandse team gegroeid van vier naar tien leden. Dit is met name te danken aan de groeiende vraag naar LinkedIn-oplossingen voor marketing en recruitment. Via deze tools hebben bedrijven toegang tot een uitgebreide database van gebruikers. Momenteel maakt 60% van de Fortune 100 en 25% van de FTSE 100 gebruik van LinkedIn-tools bij het zoeken en vinden van talent.

Eugenie van Wiechen, country manager LinkedIn Nederland: "Nederlanders vinden het leuk om te netwerken. De combinatie van een non-hiërarchische cultuur, sterke zakelijke contacten en de hoge mate van internetpenetratie zorgt ervoor dat Nederland een sterke markt is voor LinkedIn in Europa. Bij de opening van het Amsterdamse kantoor stelden we ons als doel de toegevoegde waarde van LinkedIn voor de Nederlandse gebruiker te vergroten. Zes maanden na de opening zijn we goed op weg. We hebben een trainingsprogramma opgezet waarbij we gebruikers laten zien hoe ze het meest uit LinkedIn kunnen halen. Daarnaast hebben we regelmatig contact met onze gebruikers om met hen van gedachten te wisselen over het platform en onze diensten."

***



Ingezonden persbericht