Coltex Retail Group past strategie aan

25/08/2010 12:10

Coltex Retail Group

COLTEX RETAIL GROUP PAST STRATEGIE AAN

Focus op uitsluitend damesmode vanaf voorjaar 2011

HEERHUGOWAARD, 25 AUGUSTUS 2010 - Coltex Retail Group (Coltex), moederbedrijf van de modeketens Didi, Steps, Superstar en Forecast wil zijn strategie aanpassen ten behoeve van een slagvaardige, nieuwe organisatie om in te spelen op de veranderingen in de nationale en internationale retailmarkt. Coltex wil zich uitsluitend nog concentreren op damesmode en trekt zich terug uit de jeansgeoriënteerde markt waarin het zich met Forecast beweegt. Dit betekent een verschuiving van vier naar drie ketens doordat de activiteiten van Forecast grotendeels zullen opgaan in de damesmodeketens van Coltex: Didi, Steps en Superstar. De voorgenomen organisatiewijzing is naar verwachting in Q2 2011 afgerond.

Met deze voorgenomen organisatiewijziging wil Coltex zijn positie in de dameskledingmarkt verstevigen en zijn slagvaardigheid vergroten. De belangrijkste doelen van de aangepaste strategie zijn het stimuleren van de verdere ontwikkeling en groei van de drie damesmodeketens Didi, Steps en Superstar. De slagvaardigheid neemt toe door alle aandacht, inspanningen en investeringen te concentreren op deze drie ketens. Door de geplande toename van het aantal winkels kan bovendien worden geprofiteerd van schaalvoordeel bij het inkopen. De voorgenomen organisatiewijzigingen zullen gefaseerd plaatsvinden en naar verwachting in het voorjaar van 2011 zijn afgerond.

Over Coltex

Coltex Retail Group in Heerhugowaard is een familiebedrijf en exploiteert de modeketens Didi, Forecast, Steps en Superstar. Op dit moment heeft de organisatie 370 filialen in Nederland en België (inclusief franchisers) waar in totaal ruim 2300 mensen werkzaam zijn. Het huidige Coltex kent haar oorsprong in 1903 met de opening van een eerste textielwinkel in Alkmaar.






Noot voor de redactie:

Noot voor de reactie (