Ingezonden persbericht


Hilversum 26 augustus 2010

Uitgevers slaan handen ineen voor online verkoop

Zo'n 50 uitgevers van uiteenlopende magazines zijn in samenwerking met Sellvia MagVilla.nl gestart. Nederlands nieuwste online magazine kiosk gaat 1 september van start. De betreffende uitgevers, die met elkaar ruim 100 magazines vertegenwoordigen, vermarkten de shop met de middelen die zij zowel in print als online ter beschikking hebben. Zo stimuleren zij de verkoop van losse actuele magazines en abonnementen via internet.

MagVilla.nl biedt haar bezoekers een breed assortiment van ruim 1700 binnen- en buitenlandse titels. Bezoekers kunnen voorraden inzien, reviews lezen, gebruikmaken van verschillende alert services en kortingscoupons.

Voor de exploitatie maakt MagVilla.nl gebruik van het online platform en de dienstverlening van Sellvia, die ook de verkoop en distributie van magazines verzorgt voor andere online shops waaronder TNT Post, AKO, TUI, Otto, D-Reizen en Neckermann. MagVilla.nl nodigt uitgevers uit om deel te nemen en met elkaar het online verkoopkanaal verder gestalte te geven.

Magvilla promotie

Naast de eigen printcampagne van deelnemende magazines wordt MagVilla.nl gepromoot middels search engine marketing, social media en tv-commercials.

Ter introductie krijgen de eerste 300 klanten op 1 september een gesigneerde zeefdruk van Raphaël Hermans, kleinzoon van Toon Hermans.

---