Senternovem

27-08-2010 |

Regeling Duurzame warmte bezoekt klanten thuis

Voor het tweede jaar op rij heeft de regeling Duurzame warmte steekproefsgewijs `handhavingsbezoeken' uitgevoerd. In juni en juli werden 54 klanten thuis bezocht.

Adviseur Patric Luitjens van Agentschap NL: 'Er is gekeken of de duurzame warmtemaatregel goed geplaatst is en of de mensen in 2009 terecht subsidie hebben ontvangen. Het gaat dan om een aanschafsubsidie op zonneboilers, warmtepompen en microwarmtekrachtketels waarmee je duurzaam warmte op kunt wekken. Een deel van de investering wordt vergoed.'

Trots op installatie
'De meeste mensen waarderen het zeer dat wij langskomen. Meestal moet er eerst koffie gedronken worden waarna ze vaak heel trots de installatie laten zien. Het gaat toch om een forse investering van circa 3.500 euro. In 95 procent van de gevallen is de subsidie terecht uitgekeerd.'

Klanttevredenheidsonderzoek
Aan de bezoeken is een klanttevredenheidsonderzoek gekoppeld. 'Omdat we toch al bij de mensen thuiskwamen, konden we direct een paar vragen stellen over de regeling. Zo kwamen we op een eenvoudige manier te weten waarover de klanten tevreden zijn en wat beter kan. Men vindt de procedures soms nog te ingewikkeld. Ook het taalgebruik kan eenvoudiger. Dat je bij ons digitaal subsidie kunt aanvragen wordt als heel positief gezien, dat scheelt veel tijd. Opvallend was dat veel mensen hun informatie bij de leverancier vandaan halen. Dat is dus een belangrijke intermediair om de doelgroep te bereiken. Daar moeten we meer mee doen.'
Wijzigingsdatum |

27-08-2010