UPC N.V.

UPC laat kinderen hoofdrol spelen tijdens de Uitmarkt 2010

Speciale iPhone applicatie wijst bezoekers Uitmarkt de weg

Amsterdam, 23 augustus 2010 - Op 28 en 29 augustus biedt UPC Nederland, hoofdsponsor van de Uitmarkt, kinderen de gelegenheid de hoofdrol te spelen in hun eigen film tijdens de Uitmarkt Junior in het Vondelpark. Een filmcrew staat daar klaar om jonge bezoekers op camera vast te leggen. Dit jaar introduceren UPC en het Uitburo een noviteit op de Uitmarkt. Alle bezoekers met een iPhone kunnen een speciale applicatie downloaden die aangeeft waar welke act tijdens de Uitmarkt in Amsterdam optreedt.

UPC wil iedereen toegang bieden tot cultuur en entertainment. Niet alleen via haar televisieaanbod en internet, maar ook via evenementen zoals de Uitmarkt; de opening van het culturele seizoen in Nederland. In haar zesde jaar als hoofdsponsor, richt UPC zich speciaal op kinderen. Zij biedt kinderen op 28 en 29 augustus de mogelijkheid om de hoofdrol te spelen in hun eigen film tijdens de Uitmarkt Junior. Het enige dat zij hoeven te doen is zich melden bij de UPC tent in het Vondelpark. Vervolgens worden ze helemaal aangekleed en opgemaakt als filmster. De filmcrew maakt vervolgens de film. Na afloop van de opname kunnen kinderen en hun ouders de film bekijken.

Kinderen die liever levensechte kinderhelden willen ontmoeten, krijgen daartoe alle kans. Televisie helden zoals Kai-Lan, Dora en Bob de Bouwer lopen gewoon op de Uitmarkt Junior rond en willen maar wat graag op de foto. Voor wizzkids staan er computers klaar om via de Magic Desktop van UPC in een kindveilige omgeving verschillende spelletjes en opdrachten uit te voeren en op het web te surfen. Kinderen die liever ontspannen televisiekijken komen ook aan hun trekken. UPC vertoont tijdens op Uitmarkt Junior de nieuwste kindertelevisieprogramma's in een gezellige huiskamer.

Uitmarkt iPhone app
Samen met het Uitburo ontwikkelde UPC een speciale applicatie voor bezoekers met een iPhone. Deze applicatie houdt rekening met waar de bezoeker staat en geeft vervolgens aan wanneer de dichtstbijzijnde act speelt. Uiteraard kunnen iPhone gebruikers ook zoeken op tijd, locatie en naam van de artiest. Zo hoeft niemand meer voorstellingen te missen. De applicatie is gratis te downloaden via de App Store.

Over UPC Nederland
UPC Nederland is in Nederland toonaangevend op het gebied van televisie, breedbandinternet en digitale telefoniediensten. UPC biedt in Nederland 1.931.000 klanten toegang tot de wereld van televisie. Hiervan hebben 828.000 abonnees voor digitale televisie gekozen. UPC heeft in Nederland 795.000 breedbandinternet abonnees en bedient 679.000 digitale telefonie abonnees (cijfers per 30 juni 2010). Het bedrijf wordt gedreven door de visie dat iedereen, onafhankelijk van aanwezige kennis of vaardigheden, toegang heeft tot de verrassende, maar complexe digitale wereld. UPC Nederland is een dochteronderneming van de internationale kabel- en mediagroep Liberty Global, Inc.

Noot aan de redactie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: UPC Nederland
Anya Pieroen
Director Corporate Communications
T: 020 775 57 31
E: apieroen@upc.nl
W: www.upc.nl