Opleidingen voor nieuwe NIMA eMarketing diploma van start


AMSTELVEEN, 20100830 -- Vanaf september beginnen de opleidingen voor het nieuwe eMarketing examen van NIMA. LECTRIC, Beeckestijn, SRM en NCOI bieden hiervoor als eerste een opleiding aan. In februari start NIMA met de examens en daarna kunnen de eerste internationaal erkende diploma's op het gebied van eMarketing worden uitgereikt.

Frank van Delft, directeur van NIMA, licht toe: "De opleiding is met name bedoeld voor mensen die marketingkennis hebben op NIMA-B niveau en die nu toe zijn aan een gedegen opleiding op het gebied van eMarketing. NIMA-B niveau is gelijk aan een bachelor of een hbo in een commerciële richting. Na de opleiding ben je in staat om voor je eigen organisatie een kwalitatief en direct toepasbaar eMarketingplan te leveren."

Bij de totstandkoming van de examenopzet zijn ook opleiders betrokken. Mark de Koning, directeur van LECTRIC: "Sinds 1997 streeft LECTRIC naar beter opgeleide (online) marketingprofessionals. De markt vraagt 'erkende' eMarketeers. Als ervaren opleider vinden wij het belangrijk om deze kennis op een kwalitatief verantwoord niveau aan te bieden. Een opzet met on- en offline als onderdeel van de marketingcommunicatie en toetsing door een onafhankelijke instantie is essentieel. Wij zijn dan ook verheugd met de aankondiging van het nieuwe NIMA eMarketing examen."

Kwaliteit en innovatie
Examens moeten gedegen zijn en tegelijkertijd de ontwikkelingen in het vakgebied volgen. Daarom zijn topprofessionals betrokken in een speciale examencommissie voor eMarketing. De voorzitter van de commissie is prof.dr ir Han Gerrits (CEO Innovation Factory en professor op de Vrije Universiteit).

Leden van de commissie zijn: Wim Andrea (directeur strategie & creatie bij Clockwork), Robbert de Haan (director marketing & communications at Unirobe Meeùs Groep) en dr. Boudewijn Raessens van Fontys Hogeschool.

Daarnaast is prof.dr. Cor Molenaar (bijzonder hoogleraar aan RSM Erasmus Universiteit en directeur adviesbureau eXQuo consultancy) als lid van het NIMA Examencollege betrokken bij het eMarketing examen.

Ook Nederlandse leerboeken
Tot de verplichte literatuur behoren `Internet Marketing' van D.Chaffey, '(e)Marketing' van Cor Molenaar en 'Handboek e-Business' van Boudewijn Raessens. Sterke diploma's en opleidingen kunnen niet zonder goede leerboeken. En daar was het wachten op. Opvallend is dat twee van de drie boeken van Nederlandse auteurs zijn. Niet omdat het perse Nederlands moest zijn, maar omdat ze de benodigde kwaliteit leveren. "Dat we juist deze auteurs hebben kunnen betrekken bij het NIMA eMarketing examen is natuurlijk fantastisch." aldus Frank van Delft.

Meer informatie
Lees hier alle informatie over het NIMA eMarketing-B Examen.
nima.dmdelivery.com/x/c/?ZchBCoAgEADAH7WIlwz2LbKZ5ZJuZYb93gi6dZxxqE1LqJTpW0bdAoZS9gGg1toJJ_okwnFR5JkdFd4E3rX_puTl.JAor76wLHaENuEvHwA44





Ingezonden persbericht