Nederlands Agrarisch Jongeren Kontakt

DeLaval kersverse stersponsor NAJK

Op 30 augustus 2010

Nederlands Agrarisch Jongeren Kontakt (NAJK) heeft met DeLaval een sponsorovereenkomst getekend, waardoor DeLaval per 1 september stersponsor van NAJK is. Op vrijdag 27 augustus is het contract officieel ondertekend door Gijs Baas (verkoopleider DeLaval), Erik Pel (Market development manager DeLaval) en Wilco de Jong (voorzitter NAJK).

DeLaval wil met de leden van NAJK de interactie aangaan voor wat betreft nieuwe concepten, producten, bedrijfsontwikkeling en bedrijfsinrichting op het gebied van melken, voeren, koelen en stalinrichting. Deze interactie zal zijn op basis van het thema OneMan
- OneMillion. In dit thema komen arbeidreductie, productieverhoging en dierenwelzijn aan de orde. Met deze 3 ingrediënten moet een modern melkveebedrijf in staat zijn per persoon 1 miljoen kilogram melk te managen.

`Uitgangspunt voor het stersponsorschap van DeLaval is het uitwisselen van kennis, ervaring en visie op het moderne melkveebedrijf van de (nabije) toekomst' aldus Erik Pel. Hierbij komen nieuwe ontwikkelingen van DeLaval als Herd Navigator, automatisch melken & voeren en de draaistal met robotarm uitgebreid aan bod. `Vanuit DeLaval zien wij uit naar goeie en levendige discussies op basis van stellingen en voorbeelden vanuit de praktijk' aldus Pel.

`Delaval laat door middel van deze overeenkomst zien dat ze belang hechten aan het contact met jongeren in de melkveehouderij die staan voor de uitdagingen van deze tijd' gaf Wilco de Jong aan naar aanleiding van deze overeenkomst. `NAJK hecht veel waarde aan goede contacten met het bedrijfsleven en is zeer te spreken over de ambities die op tafel liggen'.

NAJK is de vereniging voor bedrijfsopvolg(st)ers en hun partners en voor andere jongeren tussen 18 en 35 jaar die hart hebben voor land- en tuinbouw. Naast DeLaval zijn ook Rabobank en Alfa Accountants stersponsor bij NAJK.