Ingezonden persbericht


Persbericht

Groei National Geographic Channel zet zich voort tijdens zomermaanden

Amsterdam, 30 augustus 2010 ­ National Geographic Channel heeft de groei die vanaf januari dit jaar is ingezet weten te continueren in de afgelopen maanden. De zomer laat ondanks het WK-voetbal en de vroege start van de najaarsprogrammering van de `grote' commerciële zenders een groeipercentage zien in kijkdichtheid en marktaandeel. In de voor adverteerders belangrijke doelgroep Boodschappers 20 -49 jaar laat National Geographic Channel een enorme groei zien van ruim 25% in de gemiddelde kijkdichtheid van januari t/m augustus ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Hier verliezen de directe concurrenten juist terrein. Deze trend is ook te zien op andere doelgroepen waaronder jonge mannen en hoger opgeleiden. De hitserie `Dog Whisperer' met de populaire Cesar Millan draagt mede bij aan de gestage groei, per week bereikt de serie nu rond de miljoen kijkers. Algemeen Directeur Raymond van der Vliet: "De continuering van de enorme groei in de afgelopen maanden is het resultaat van de nieuwe strategie qua programmering ondersteund door de uitbreiding van marketing, communicatie en creative. We kijken met enorm enthousiasme naar de najaarsprogrammering waarbij we onder andere met het grootse `Great Migrations' zullen komen. Dit is de duurste productie uit de geschiedenis van National Geographic waar bijna dri e jaar aan is gewerkt."


---

Over National Geographic Channel National Geographic Channels International is een bedrijfsonderneming van National Geographic Television (NGT) en FOX Entertainment Group. In de Benelux bestaan naast NGC nog twee additionele zenders: NGC HD en de digitale natuurzender Nat Geo Wild. Wereldwijd is NGC te ontvangen in meer dan 315 miljoen huishoudens in 166 landen en in 34 talen. Meer informatie: natgeotv.com.