Gemeente Lingewaard


PZN nieuwe regievoerder voor Stadsregiotaxi

Klanten Stadsregiotaxi krijgen nieuw vervoerspasje Stadsregio

Vanaf 1 september is het zover. Dan verzorgt Personen- en Zorgvervoer Nederland (PZN) de Stadsregiotaxi in de Stadsregio Arnhem Nijmegen. Vorige week ondertekenden PZN en de stadsregio daarvoor de officiële overeenkomst. De nieuwe vervoerder heeft er alle vertrouwen in dat zij de reizigers in de regio tevreden kan stellen, al zijn er op dit moment nog enkele hobbels te nemen rondom de vervoerspasjes.

Jaarlijks verzorgt de Stadsregiotaxi zon 500.000 ritten. Het is een openbaar van-deur-tot-deur vervoerssysteem, bedoeld voor reizigers die zelfstandig of onder begeleiding kunnen reizen. Daarnaast biedt de Stadsregiotaxi aanvullend openbaar vervoer op trajecten waar geen regulier busvervoer aanwezig is of op die momenten niet rijdt. Daarmee is het een onmisbare schakel in het totale aanbod van openbaar vervoer in de regio.

Vervoerspas
Het merendeel van de passagiers van de Stadsregiotaxi reist met een speciaal vervoerspasje. De gemeenten hebben in samenwerking met PZN de gelegenheid aangegrepen om het hele klantenbestand er zijn circa 30.000 pasjes in omloop tegen het licht te houden; alle pasjeshouders kregen schriftelijk het verzoek hun gegevens te controleren.

Willem de Jong, directeur van PZN, zegt: We willen graag een goede start maken met een volledig up to date klantenbestand. We zijn echter verrast door de hoeveelheid aanpassingen die we moesten maken. Deze week gaan de nieuwe pasjes voor onze pashouders de deur uit. Ondanks het feit dat we heel intensief werken aan een volledig en correct bestand kan het voorkomen dat er soms nog een fout staat op een pasje. Ook kan het voorkomen dat de pas helaas toch nog op een verkeerd adres wordt afgeleverd. En nog vervelender is natuurlijk dat overleden klanten alsnog een pas toegezonden kunnen krijgen. Wij doen er echter alles aan om de klantgegevens zo snel mogelijk te corrigeren en te verwerken.

Klantenservice
Mocht het voorkomen dat klanten met een WMO-vervoersvoorziening niet tijdig hun nieuwe pas ontvangen of dat de vervoerspas niet correct is de pas staat bijvoorbeeld nog op een oud adres dan kunnen zij dit melden bij het WMO-loket van de eigen gemeente. Klanten die in het bezit zijn van een OV-Stadsregiotaxipas en een fout constateren, kunnen zich melden bij het reserveringsnummer van de Stadsregiotaxi: 0900 734 46 82. De groep die al wijzigingen heeft doorgegeven, hoeft dit uiteraard niet opnieuw te doen. Wij rekenen op begrip en medewerking van onze klanten, aldus PZN-directeur De Jong.

(Geplaatst: 31 augustus)