Sanoma Uitgevers


De conclusies van MAN 2010

---

03.09.10

In een goed gevuld Machinegebouw op het Westergasfabriekterrein vond gisteren Mobile Advertising Nederland 2010 plaats.

Een dag waarop de gezamenlijke initiatiefnemers Sanoma Digital, Ster en Telegraaf de resultaten van een onderzoek naar adverteren op mobiel presenteerden.

Onder leiding van dagvoorzitter Gijs Vroom (Emerce) vonden de presentaties van participerende partijen KWF Kankerbestrijding en Amoy (Heinz) plaats. De dag werd goed bezocht met meer dan 200 bezoekers.

KWF Kankerbestrijding
Belangrijkste conclusies voor KWF Kankerbestrijding waren: test voor de juiste inzet (tot 4 maal hogere CTR), relevantie scoort (50% hogere CTR tijdens relevante momenten), call to action (duidelijke call to action in banner leverde 0.34 CTR op), smartphones zijn kostenefficiƫnter (hogere CTR op smartphone toestellen), positieve campagnes (91% van de gebruikers was positief en 90% gaf aan de dienst aan te raden aan anderen) en de laatste conclusie; de campagne was goed voor de naamsbekendheid.

Amoy (Heinz)
De belangrijkste conclusies van de Amoy campagne van Heinz: mobiel begint zich te bewijzen als massamedium. Rol van mobiel in brandbuilding? Het kanaal biedt goede mogelijkheden merkwaarden te communiceren en op een unieke manier onder de aandacht te brengen. Nieuw kanaal met (nog?) hoge CTRs (0,35% CTR voor mobiele banners naar mobiele site). En de laatste conclusie: keep it simple stupid! Wil je dat gebruikers zich moeten registreren, zorg dan dat de voorwaarden en aantal 'tussenstappen beperkt blijven. Meer stappen heeft een sterke negatieve impact op conversie.
Download de conclusies van het consumentenonderzoek en de twee mobiele campagnes van Amoy en KWF Kankerbestrijding.