ISM Social CRM Award 2010 voor update dankzij module voor social media

03/09/2010 11:48

Update Software Benelux B.V.

Wenen, 2 september 2010 +++ de ISM Social CRM Software Award 2010 is toegekend aan update software AG, de Europese fabrikant van hoogwaardige CRM-oplossingen. ISM Inc. is een befaamd Amerikaans adviesbureau dat is gespecialiseerd in CRM. ISM heeft de speciale Social CRM Award dit jaar voor de eerste maal uitgereikt om de sterke groei en het grote belang te benadrukken van applicaties voor sociale media binnen customer relationship management. Ruim 40 CRM-applicaties zijn ingestuurd, maar CRM-specialist update heeft zich weten te onderscheiden met haar "cosmic social media module".

ISM heeft de Social CRM-mogelijkheden van de 40 oplossingen op basis van tien criteria getoetst: links naar en integratie met sites voor sociale netwerken, dashboard, bewaking en analyse van social media evenals video, mash-ups, widgettechnologie, wikidatabases, podcasts en opties voor tagging. De winnaar en het assessmentproces worden uitgebreid gepresenteerd in de 18e editie van de "Guide to CRM Automation" van ISM en online via www.ismguide.com

Barton Goldenberg, directeur van ISM, onderbouwt de beslissing om update te onderscheiden als volgt: "Als een van de toonaangevende aanbieders van toekomstgerichte CRM-oplossingen verdient update alle lof. Social CRM vertaalt een statisch klantenprofiel in een meer emotioneel profiel, dat verbanden van social media - Facebook, LinkedIn of Twitter - met elkaar integreert. De invloed van social media op CRM zorgt nu al voor een verandering in de manier waarop klanten omgaan met de medewerkers met wie ze contact onderhouden. De naam van de update-module voor social media - "cosmic" - staat voor Comprehensive Observation of Social Media integrated with CRM. cosmic kan naadloos worden gekoppeld met het CRM-systeem update.seven, ook bij gebruik van het systeem binnen het SaaS-model update.revolution. Bij de ontwikkeling van de cosmic-module heeft update sterk rekening gehouden met ondernemingen in de farmaceutische en financiële sector; die ondernemingen hebben veel baat bij inzicht in de manier waarop mensen binnen sociale netwerken over hen communiceren. De module zoekt systematisch naar feeds (Twitter en RSS) voor termen en sleutelwoorden die van tevoren zijn gedefinieerd; de hits worden geëvalueerd. Op die manier verkrijgen de bedrijven waardevolle inzichten in de manier waarop er over hen en hun producten op het sociale web wordt gesproken; tevens kunnen ze direct deelnemen aan relevante discussies.

Contactpersoon voor de cosmic-module van update is Adam Vissing, directeur innovatie van update software AG (adam.vissing@update.com).

Over update software AG

update software AG (www.update.com) is in 1988 in Wenen opgericht. Met meer dan 170.000 gebruikers bij ruim 1.500 bedrijven is update de toonaangevende Europese fabrikant van hoogwaardige CRM-systemen. update heeft vestigingen in Duitsland, Zwitserland, Nederland, Frankrijk, Hongarije, de Tsjechische Republiek, Polen en de VS. update software AG is genoteerd aan de Duitse beurs in Frankfurt aan de Main. In 2009 heeft update met circa 290 werknemers een omzet van 31,3 miljoen euro behaald.

Tot de klantenkring van update behoren: ALK Abelló, AstraZeneca, Bawag P.S. K., Boehringer Ingelheim, Canon, Daiichi Sankyo, Danfoss, Demag Cranes & Components, Hansgrohe, Kärcher, LBS Nord, MagnaSteyr, Paul Hartmann, Raiffeisen Switzerland, ratiopharm, Reis Robotics, Saint Gobain, Sandoz, UnicreditBank Hungary, Uzin Utz AG, evenals Sparkasse Bremen en 200 andere Duitse spaarbanken. update onderhoudt strategische partnerships met ondernemingen als Atos Origin, Hewlett-Packard, Sensix en Steria Mummert Consulting, en met haar hosting partner IBM.