Werkgeversvereniging Facilitaire Callcenters

Tele'Train verhoogt loyaliteit Oxxio klanten

vrijdag 03 september 2010

Tele'Train en energieleverancier Oxxio hebben donderdag 2 september hun handtekening gezet onder een vooruitstrevend servicelevel agreement (SLA) op het gebied van klantloyaliteit. De overeenkomst heeft betrekking op alle werkzaamheden van het Oxxio Voordeelteam. Hiermee is debestaande samenwerking verlengd en zijn afspraken gemaakt over het doorontwikkelen en verder professionaliseren van dit loyaliteitsconcept.

Blije gezichten bij zowel Tele'Train als Oxxio bij ondertekening van de samenwerking

Afspraken over loyaliteit
Het vernieuwende aan de overeenkomst is dat naast zaken als servicelevels, kwaliteitsmanagement en productiviteit ook afspraken zijn gemaakt over de loyaliteit onder Oxxio klanten. Hierbij ligt de nadruk ligt op het kwalitatief hoogwaardig, volledig en correct afhandelen van de klantcontacten. Oxxio en Tele'Train hebben eerder dit jaar al de overeenkomst voor het uitvoeren van klantenservice activiteiten voor haar zakelijke klanten verlengd.

Langdurige samenwerking
Energieleverancier Oxxio heeft na een sterke groei in de beginperiode van zijn bestaan, zijn pijlen gericht op het bieden van hoogwaardige dienstverlening en het verhogen van klanttevredenheid en loyaliteit. Het behouden en binden van bestaande klanten werd daarmee minstens zo belangrijk als het werven van nieuwe klanten. In dat kader ging Oxxio reeds in 2006 een samenwerking aan met Tele'Train voor het opzetten van een team van hoog opgeleide medewerkers. Dit team was verantwoordelijk voor hoogwaardig klantcontact op het gebied van loyaliteit en klantbehoud. In de loop der jaren is de samenwerking tussen Oxxio en Tele'Train uitgegroeid tot partnership, wat heeft geleid tot verregaande professionalisering van de activiteiten. Vandaag de dag verzorgt Tele'Train vanuit het managed insourcing concept voor Oxxio de volledige uitvoering van het Oxxio Voordeelteam.

Hoog niveau van dienstverlening
Tele'Train en Oxxio zijn verheugd om de overeenkomst te vernieuwen. Patrick van Campenhout, manager Retentie van Oxxio: "Door de nauwe samenwerking en het feit dat Tele'Train de uitvoering van de werkzaamheden in ons eigen kantoor doet, weten zowel het management als de medewerkers goed wat er speelt binnen ons bedrijf en -nog belangrijker- bij onze klanten. Dit komt tot uiting in de uitstekende kwaliteit van de gesprekken en het hoge niveau van de verdere dienstverlening in het Oxxio Voordeelteam".

Klaar voor de toekomst
Het Oxxio Voordeelteam bestaat uit speciaal geselecteerde, goed getrainde en uitgeruste medewerkers die bestaande klanten te woord staan met vragen over hun persoonlijke voordeel bij Oxxio, advies willen over hun overeenkomst of tarieven, hulp willen bij het besparen op hun energiekosten of advies vragen wanneer zij benaderd zijn door een andere energieleverancier. Met het inrichten van het team in de huidige vorm zijn Oxxio en Tele'Train klaar voor de toekomst en tevens klaar om te gaan werken aan het doorontwikkelen en verder professionaliseren van dit concept.