72 uur opgesloten in huis


Red jij het in een noodsituatie zonder noodpakket?

DEN HAAG, 20100903 -- Het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) heeft op 1 september 2010 de online film `72 uur' gelanceerd als onderdeel van de massamediale campagne `Goed voorbereid zijn heb je zelf in de hand'. Deze campagne is op 26 juli gestart om Nederlanders bewust te maken van het belang van een goede voorbereiding op een noodsituatie, te beginnen bij de aanschaf van een noodpakket. Op www.72uur.nl maak je een noodsituatie mee, een zogenaamde `immersive experience': een beleving.

Het lot van de hoofdpersoon ligt in jouw handen gedurende 72 uur
In de televisiecommercial (www.nederlandveilig.nl/noodsituaties/campagne) van de campagne `Goed voorbereid zijn heb je zelf in de hand' laat een typische `survival deskundige' zien hoe je op zijn manier kunt overleven in een noodsituatie. Online ben jij degene die iemand 72 uur moet helpen overleven tijdens een noodsituatie: in een huis zonder water, eten en elektriciteit.

Keuzes maken in een noodsituatie zonder een noodpakket
We zien een vrouw die opgesloten is in haar huis vanwege een noodsituatie. Jij hebt een belangrijke rol: het lot van de hoofdpersoon ligt in jouw handen. Je kunt haar helpen de juiste keuzes te maken, haar zelfs vertellen wat ze moet doen via de telefoon en laten bewegen via de webcam. Door de keuzes die je als gebruiker maakt, heb je invloed op haar lot. Maar je kunt ook verkeerde keuzes maken en dan zal de afloop na 72 uur weleens minder positief kunnen zijn.

Beleef '72 uur' op: www.72uur.nl en deel het met je vrienden via Facebook, Hyves en Twitter.

Over 72 uur
`72 uur' is een korte interactieve speelfilm waarbij je invloed hebt op de afloop. Doel van deze film is om door mensen emotioneel te raken te overtuigen dat het van belang is voorbereidingen te treffen.