Persberichten

Verrassingen en trends op Najaarsbeurs van Trade Mart Utrecht

Publicatiedatum: 05-08-2010

Persbericht
Utrecht, 5 augustus 2010

Gastvrij vertrekpunt voor nieuwe handelsseizoen

De Najaarsbeurs 2010 van Trade Mart Utrecht manifesteert zich van 5 tot en met 7 september als het verrassende vertrekpunt voor het nieuwe handelsseizoen. De focus ligt uiteraard op het productaanbod, maar ook op de trends van 2011, gastvrijheid en verrassingen voor de bezoekers. De enorme variëteit aan non food retail producten die op de zeven expositievloeren van het Beatrixgebouw van Jaarbeurs Utrecht worden gepresenteerd biedt de inkopers de kans de concurrentie een flinke stap voor te blijven. Alles op en rond de beurs proeft naar 'handel'. Zeer verrassend is de presentatie van de trends die trendvoorspeller par excellence Lidewij Edelkoort voor het komende jaar inzichtelijk maakte.
Deze trendvisie wordt uitgewerkt op de beursvloeren en komt tot uiting bij diverse standpresentaties; een verfrissende aanpak die de bezoekers de unieke mogelijkheid biedt in te spelen op de consumentenwensen van de nabije toekomst. Alle trends staan in het teken van genieten, wellness en rust. Eco speelt een grote rol. De Najaarsbeurs biedt nog twee primeurs: de geheel gerestylde tweede etage 'Fashion Accessories' wordt officieel in gebruik genomen en op de zevende etage staan alle exposanten gegroepeerd die VMO, verantwoord maatschappelijk ondernemen, hoog in het vaandel hebben staan.

Trendsettend
De mode accessoires, sieraden en lederwaren, op de tweede etage drukken een steeds belangrijker stempel op het modebeeld en zijn niet meer trendvolgend maar eerder trendsettend. In modewinkels is het accessoire van bijproduct tot hoofditem geworden. Modeaccessoires hebben een snelle inkoopcyclus waar Trade Mart Utrecht dankzij de permanente beursformule goed op kan inspelen. Deze sector maakt een sterke groei door. Bekende merken op de Najaarsbeurs zijn onder andere Samsonite, Bree, Ikki, Camps & Camps, Vadobag, Chesterfield, Metal Pointu's, Giorgio Fedon 1919, Bear Design, Marc O'Polo, Esprit Luggage, Kasius Sieraden, Pretty Hot and Tempting, Silk Route, Tendenza, F&M Tummers, Manouk, Sarlini Modeaccessoires, WIKA, Wings Byou, Culture Mix, Band of Angels, AND, Versteegh.

Catwalkshow
Ter ere van de opening van de tweede etage organiseert het magazine Byoux Etcetera in samenwerking met de beursorganisatie drie keer per dag een catwalkshow op het Trendplein. Professionele modellen showen de nieuwste collecties op het gebied van bijou en modeaccessoires van exposanten.

Grote merken
Op de derde etage 'Kitchen and Dining' zijn nagenoeg alle merken te vinden die ook maar iets te betekenen hebben op culinair gebied. Een greep: Lagostina, Wesco , Philips by Robust, KitchenAid, Solis, Joseph&Joseph, Alesi, Rosendahl, De'Longhi Kenwood.
De vierde en vijfde verdieping staan geheel in het teken van gespecialiseerd aanbod 'Home & Living'. Ook hier grote merken: Braxton Home Collection, Bastion Collections, Riverdale, Kersten, Angel des Montagnes, Van Verre, Bodum, Koziol, Zack, Leonardo , Unseen Products.

Exclusieve leveranciers
Toys & Trends is een hechte club van merken die zich aan de bezoekers voorstelt bij 'Direct Sales' op de zesde verdieping, die eveneens een intensieve facelift heeft ondergaan. De exposanten vormen een groep leveranciers van exclusieve speelgoedproducten en -merken die uitsluitend verkrijgbaar zijn bij de speelgoedspeciaalzaken.

Kimmidoll rage
De zevende verdieping is het trefpunt van fabrikanten en importeurs die aangeven actief te zijn op het gebied van verantwoord maatschappelijk ondernemen. Voor veel van de overwegend beginnende ondernemingen betekent hun beursdeelname de officiële aftrap van de bedrijfsactiviteiten. Zo ook voor Lily Flame, dat het agentschap verwierf als leverancier van volledig handgemaakte kaarsen van topkwaliteit: de Scented Tins van Lily Flame uit het Engelse Somerset. Bij het betreden van deze verdieping vinden de bezoekers op het Trendplein alle highlights uit het soms zeer verrassende aanbod van deze deelnemers aan de Najaarsbeurs. Een van deze producten is de Kimmidoll van CNB Enterprises, Aziatische poppetjes in combinatie met hierop aangepaste stationery producten. De Kimmidoll ontwikkelt zich tot een rage in het Verre Oosten en is tijdens de Najaarsbeurs voor het eerst in Nederland te zien.

Eerlijk en inspirerend
In het oogspringend ook zijn de handgemaakte, beschilderde sieraden van het bedrijf MAEI, wat staat voor maatschappelijk, artistiek, eerlijk en inspirerend. Deze exposant zet zich in voor het behoud van oude ambachten, werken in menswaardige omstandigheden en ondersteuning van projecten in de lokale gemeenschap op het gebied van kunst en andere vormen van educatie. Exposant Nordic Agencies vertegenwoordigt op de zevende etage het nieuwe designmerk ISAK - 'beautiful happy things'. Voor de hele collectie, onder andere kopjes en dienbladen, wordt milieuvriendelijk materiaal toegepast. Al het hout komt van duurzame bossen, er wordt gebruik gemaakt van biologische inkt en gerecycled papier.

Fair Trade condooms
Het bedrijf Lotika verkoopt verantwoord geproduceerde producten van FSC natuurrubber, zoals trendy sneakers in diverse kleuren, ballen, ballonnen en huishoudhandschoenen. Opvallend zijn de LovePack condooms, de eerste Fair Trade condooms ter wereld van rubber uit duurzame bossen en geheel CO2 neutraal geproduceerd. De condooms zijn driedubbel verantwoord: safe seks, een faire betaling aan de rubberplanters en zorgzaam voor het milieu. Dus vrijen met een gerust geweten, tenminste voor wie het met de eigen partner doet...

Activiteiten
Exposanten grijpen op de Najaarsbeurs de gelegenheid om de beursdeelname extra te profileren met speciale activiteiten, demonstraties en presentaties. De bezoekers kunnen zich ontspannen met uiteenlopende activiteiten en entertainment. Een greep: het Byoux Promo Plaza op de tweede etage, op de derde etage alle dagen een modeshow van nieuwe producten en een kok die gerechten bereid passend bij het thema Glitter & Glamour. Ditzelfde thema geldt voor de vierde etage waar het accent ligt op Kerst, op de vijfde etage is het nog herfst. Op de zevende etage is een Design Plaza ingericht met acht jonge professionele designers die hier hun talenten botvieren. Op alle dagen en op alle etages verzorgen DJ's sfeervolle muziek en delen 'Candygirls' gezond fruit en lekkere snoepjes uit.

Order terugwinnen
Zeer aantrekkelijk voor bezoekers is de actie 'Win uw Order terug', waarmee zij een bedrag van maximaal 250 euro kunnen terugverdienen. Om in aanmerking te komen voor deelname moet de aankoopbon met een deelnamecoupon dagelijks om uiterlijk 16.00 uur bij de organisatie zijn ingeleverd. Elke dag worden tien prijswinnaars bekendgemaakt.

100.000 artikelen
Trade Mart Utrecht is het grootste non food handelscentrum van de Benelux, een permanente beurs, met vele honderden vaste exposanten, aangevuld met nationale en internationale gastexposanten tijdens de Voor- en Najaarsbeurs. De beursorganisatie zorgt voor een gastvrije ontvangst van vele tienduizenden inkopers op deze beide beurzen, tijdens de maandelijkse inkoopdagen en speciale themabeurzen. De bezoekers komen om zich te oriënteren, te laten inspireren, om waardevolle contacten op te doen en -vooral- om in te kopen. Zij staan oog in oog met meer dan 100.000 handige, mooie, inventieve, grappige en stijlvolle artikelen, waaronder tal van primeurs, aanbiedingen, klassieke revivals, bestsellers en trendy artikelen. Voor meer informatie: www.trademartutrecht.nl.

Jewels&Watches Glamour Event
Tegelijk met de Najaarsbeurs vindt het Jewels&Watches Glamour Event plaats op de gehele eerste etage van Trade Mart Utrecht en de naast deze verdieping gelegen Plaza. Deze jaarlijkse manifestatie is exclusief toegankelijk voor alle bij een beroepsorganisatie geregistreerde juweliers.


Noot voor de redactie (

VNU Exhibitions