Senternovem

06-09-2010 |

Een 7,4 voor het Fonds Duurzame Biomassa Mondiaal

De klanten van het Fonds Duurzame Biomassa Mondiaal hebben het programma zeer goed gewaardeerd, het Fonds kreeg gemiddeld een rapportcijfer van 7,4. Uit het onlangs gehouden klanttevredenheidsonderzoek blijkt ook dat klanten intensief gebruik maken van de verschillende producten en diensten die het fonds aanbiedt, zoals de website, de handleiding en de Quick Scan-service. Ze zijn bovendien erg tevreden over de kwaliteit van de producten en diensten: de Quick Scan-service scoort zelfs een 7,9.

De respons op het klanttevredenheidsonderzoek was goed: 35% (72 klanten), ten opzichte van 15% respons vorig jaar. De gemiddelde waardering lag toen iets hoger - op 7,6 - maar de betrokkenheid en het gebruik van de producten en diensten is significant toegenomen; 85% van de respondenten heeft de website meerdere malen bezocht en 95% heeft meer dan eens e-mailcontact gehad met de medewerkers van het fonds. Ook is het Fonds Duurzame Biomassa Mondiaal beter bekend geworden, de aanvraagprocedure is duidelijker en men is tevredener over de informatievoorziening na toekenning van de subsidie. Op al deze punten had Agentschap NL duidelijk ingezet na het vorige tevredenheidsonderzoek.

Het klanttevredenheidsonderzoek heeft ook suggesties voor verbetering opgeleverd: minder papierwerk en ingewikkelde uurtariefberekeningen en nog duidelijkere beoordelingscriteria. Alle suggesties worden ook gebruikt ter verbetering van de andere door Agentschap NL uitgevoerde subsidieregelingen op gebied van mondiale duurzame energie. Wijzigingsdatum |

06-09-2010