Senternovem
06-09-2010 |
Een 7,4 voor het Fonds Duurzame Biomassa Mondiaal
De klanten van het Fonds Duurzame Biomassa Mondiaal hebben het
programma zeer goed gewaardeerd, het Fonds kreeg gemiddeld een
rapportcijfer van 7,4. Uit het onlangs gehouden
klanttevredenheidsonderzoek blijkt ook dat klanten intensief gebruik
maken van de verschillende producten en diensten die het fonds
aanbiedt, zoals de website, de handleiding en de Quick Scan-service. Ze
zijn bovendien erg tevreden over de kwaliteit van de producten en
diensten: de Quick Scan-service scoort zelfs een 7,9.
De respons op het klanttevredenheidsonderzoek was goed: 35% (72
klanten), ten opzichte van 15% respons vorig jaar. De gemiddelde
waardering lag toen iets hoger - op 7,6 - maar de betrokkenheid en het
gebruik van de producten en diensten is significant toegenomen; 85% van
de respondenten heeft de website meerdere malen bezocht en 95% heeft
meer dan eens e-mailcontact gehad met de medewerkers van het fonds. Ook
is het Fonds Duurzame Biomassa Mondiaal beter bekend geworden, de
aanvraagprocedure is duidelijker en men is tevredener over de
informatievoorziening na toekenning van de subsidie. Op al deze punten
had Agentschap NL duidelijk ingezet na het vorige
tevredenheidsonderzoek.
Het klanttevredenheidsonderzoek heeft ook suggesties voor verbetering
opgeleverd: minder papierwerk en ingewikkelde uurtariefberekeningen en
nog duidelijkere beoordelingscriteria. Alle suggesties worden ook
gebruikt ter verbetering van de andere door Agentschap NL uitgevoerde
subsidieregelingen op gebied van mondiale duurzame energie.
Wijzigingsdatum |
06-09-2010