Gemeente Echt-Susteren


Nieuwe raadscommissies van start

Volgende week vergadert de commissie Ruimtelijke Ontwikkelingen op maandag 6 september en de commissie Maatschappelijke Voorzieningen op dinsdag 7 september. De vergaderingen beginnen om 19:00 uur en vinden plaats in de raadzaal van het gemeentehuis, Nieuwe Markt 55 in Echt. De geplande vergadering van de commissie Bestuurlijke Zaken is afgelast vanwege een gebrek aan agendapunten.

Â

De nieuwe raadscommissies hebben twee taken. Ze geven de raad advies over complexe, belangrijke en politiek gevoelige raadsvoorstellen en houden themabijeenkomsten over onderwerpen die tot hun vakgebied horen.

Â

Agenda commissie Ruimtelijke Ontwikkelingen op 6 september 2010


1. Opening


2. Vaststellen agenda


3. Voorstelronde commissieleden


4. Vaststellen verslag vergadering commissie Ruimtelijke Ontwikkelingen d.d. 11 januari 2010


5. Thema 1: Rol en Werkwijze commissie

Dit is de eerste vergadering van de commissie Ruimtelijke Ontwikkelingen na de gemeenteraadsverkiezingen. De rol en werkwijze van de raadscommissies is na de gemeenteraadsverkiezingen gewijzigd. De commissieleden worden daarover geïnformeerd.


6. Thema 2: Rapport Rekenkamercommissie âQuickscan Bouw- en Woningtoezicht gemeente Echt-Sustereâ

De Rekenkamercommissie Echt-Susteren heeft onderzoek gedaan naar het Bouw- en Woningtoezicht in de gemeente. De commissie wordt geïnformeerd over de resultaten van het onderzoek.


7. Raadsvoorstel Gebiedsontwikkeling Midden-Limburg

De gemeente Echt-Susteren doet mee aan de Gebiedsontwikkeling Midden-Limburg (GOML) waarin de Midden-Limburgse gemeenten gezamenlijk projecten uitvoeren. Dat is allemaal vastgelegd in het meerjareninvesteringsprogramma GOML. De GOML wil daar graag 4 nieuwe projecten aan toevoegen. Alle gemeenten moeten daar dan wel mee instemmen. Het college vraagt de raad dan ook kennis te nemen van stand van zaken ten aanzien van de projecten en in te stemmen met het nieuwe meerjareninvesteringsprogramma.


8. Raadsvoorstel exploitatie revitalisering bedrijventerrein âde Loopâ

Het project voor de revitalisering van bedrijventerrein âde Loopâ is grotendeels afgerond. Het college informeert de raad via dit raadsvoorstel over de stand van zaken. De raad moet nog een extra krediet te beschikking stellen om enkele al uitgevoerde werkzaamheden en de nog uit te voeren werkzaamheden te betalen. Het college geeft aan dat er ook extra inkomsten worden gehaald uit het project. Het college stelt de raad nu voor dit extra krediet van ruim 2 miljoen euro ter beschikking te stellen en deze kosten te dekken uit de extra inkomsten van dit project.


9. Mededelingen portefeuillehouder(s)


10. Rondvraag


11. Sluiting

Â

Agenda Commissie Maatschappelijke Voorzieningen op 7 september 2010


1. Opening


2. Vaststellen agenda


3. Voorstelronde commissieleden


4. Vaststellen verslag vergadering commissie Maatschappelijke Voorzieningen d.d. 12 januari 2010


5. Thema 1:

Rol en Werkwijze commissie

Dit is de eerste vergadering van de commissie Maatschappelijke Voorzieningen na de gemeenteraadsverkiezingen. De rol en werkwijze van de raadscommissies is na de gemeenteraadsverkiezingen gewijzigd. De commissieleden worden daarover geïnformeerd.


6. Thema 2:

Wet maatschappelijke ondersteuning

De commissieleden krijgen uitleg over de Wet maatschappelijke ondersteuning. En het Wmo-Platform is uitnodigd om kennis te maken met de commissie. Het platform zal uitleggen welke doelen het nastreeft en welke taken het heeft.


7. Mededelingen portefeuillehouder(s)


8. Rondvraag


9. Sluiting

Â

De commissievergaderingen zijn openbaar. Iedereen die geïnteresseerd is in de onderwerpen die aan bod komen, is dus van harte welkom om deze vergaderingen bij te wonen. Omdat er voor de commissies raadsvoorstellen zijn geagendeerd, kunt u ten aanzien van deze raadsvoorstellen gebruik maken van het spreekrecht. Degene die van dit spreekrecht gebruik wil maken, dient dit tenminste 48 uur voor de aanvang van de vergadering te melden aan de griffie.

Â

Alle stukken liggen ter inzage op het gemeentehuis tijdens openingstijden. Voor informatie over de agendastukken en het tijdig doorgeven dat u gebruik wil maken van het spreekrecht, kunt u contact opnemen met de griffie, Martijntje Hermans of Belinda Bakkes, telefoon: 0475 - 478 478.

De agendaâs en alle digitaal beschikbare bijlagen kunt u ook via de website van de gemeente bekijken: www.echt-susteren.nl.