Ingezonden persbericht



MTV NETWORKS ADVERTISING ONTWIKKELT UNIEKE AUGMENTED REALITY GAME

GAME 'CAN YOU HOLD YOUR STYLE?' GEMAAKT VOOR NIEUWE NIVEA FOR MEN CAMPAGNE

Amsterdam, 6 september 2010

Voor de NIVEA for Men Freeze campagne heeft MTV Networks Advertising een unieke game ontwikkeld, genaamd 'Can You Hold Your Style?'. Deze augmented reality game maakt gebruik van motion tracking middels je webcam. Je speelt dus de hoofdrol in je eigen game.

In de game kijk je als speler via de webcam in een spiegel. Daar gebeuren onverwachtse dingen. Met de nieuwe Nivea for Men Freeze producten zal je er altijd fris uit blijven zien en zal je haar altijd in model blijven zitten. Maar kan jij ook je hoofd cool houden, whatever happens? Door middel van het bewegen met je hoofd moet je elementen raken of juist ontwijken. De hoogste scores maken kans op een reis naar Argentinië. Daarnaast worden er elke week 100 NIVEA for Men Freeze pakketten weggegeven. Tijdens de game worden snapshots gemaakt die je kunt delen met al je sociale netwerken, zodat je vrienden ook kunnen meegenieten.

Er zijn drie levels in de game. In het eerste level moet je zoveel mogelijk zoentjes van die mooie dame die ineens naast je opduikt ontvangen. In level twee moet je de klappen van de uitsmijter zien te ontwijken en in het laatste level verschijnt Robogirl die je met haar kussen probeert te raken. Hoe meer je raakt of juist ontwijkt, hoe hoger je score. Met de Freeze button kun je tijdens de game even op adem komen.

MTV Networks advertising is trots op de samenwerking met Nivea For Men. VP, Director Advertising MTV Networks Menno Wagenaar: "We zijn supertrots op deze samenwerking, we hebben een geweldige campagne bedacht en ontwikkeld, waarbij we voor het eerst gebruik hebben gemaakt van augmented reality bij een game". Voor de campagne zijn speciale banners gemaakt en om het geheel aan te jagen wordt er een speciale commercial uitgezonden op MTV. Daarnaast is er een Hyves widget ontwikkeld en is er tijdens Valtifest een report opgenomen, dat vanaf 14 september op MTV wordt uitgezonden.

De game kan gespeeld worden op mtv.nl/niveafreeze. De actie loopt tot en met 29 oktober 2010.

Noot voor redacties