Ingezonden persbericht


Bas van den Beld is DDMA's nieuwe Social Marketing Ambassador!

Per 1 september is Bas van den Beld aangesteld als de Social Marketing Ambassador van de DDMA. Hij zal vanuit het Social Marketing Platform invulling geven aan het professionaliseren en stimuleren van de snel groeiende sector rondom Social (Media) marketing.

In de afgelopen jaren is de consument zelf een actieve participant geworden in marketing. Door offline en online meningen te delen, content te maken en te versturen. De sociale interactie van consumenten bepaalt steeds meer de toekomst van producten en merken. De DDMA heeft daar de laatste jaren al veel aandacht aan gegeven in haar uitingen zoals iLounges, workshops en het delen van kennis hierover richting haar leden.

De DDMA breidt haar activiteiten daarin nu uit met de aanstelling van Bas van den Beld als Social Marketing Ambassador. Begin 2010 sloot de Social Media Professionals Association zich aan bij DDMA en ontstond het Social Marketing Platform. Dit gaat geleid worden door Bas. Hij zal zich richten op de ethisch verantwoorde inzet van 'social', het opbouwen en delen van kennis en het stimuleren van de groei van de sector. Hiervoor zal hij links leggen tussen marketeers, internetprofessionals, uitgevers, kennisinstituten, de overheid en de media. De DDMA zal naast haar al bestaande groepen ook een groep met social marketeers in het leven roepen.

Van den Beld is geen onbekende in de Nederlandse online industrie. Hij heeft onder meer zijn sporen verdiend in search marketing als oprichter van Nettraject, in het verleden Searchcowboys en nu State of Search. Internationaal is hij vaak spreker op diverse congressen over internet marketing en search. Als ambassadeur gaat hij zich bezighouden met het uitbouwen van het social marketing platform, het opstellen van een social marketing gedragscode en het optimaal delen van kennis en contacten.

Diana Janssen, directeur DDMA "Met Bas hebben we enorm veel expertise in huis gehaald. Hij is dé man om DDMA's social marketing platform vorm en inhoud te geven. Wij kijken erg uit naar zijn komst."

Van den Beld is enthousiast: "De laatste paar jaar ben ik al met veel plezier actief geweest voor de iLounge commissie van de DDMA, daarom is de stap naar het bureau eentje waar ik erg naar uit zie. De DDMA heeft een enthousiast team waar ik graag deel van uit maak. Het is bovendien een organisatie waar enorm veel potentie in zit.

In mijn rol als social marketing ambassador wil ik mij sterk maken om verschillende kanalen en de verschillende organisaties daarachter meer te verbinden. Daarnaast wordt het opstellen van een gedragscode en het meer zichtbaar maken van social marketingmiddelen een van de pijlers."

Over Social Marketing

Social Marketing wordt vaak gekoppeld aan social media maar is niet zo nieuw als sommigen aannemen.

Van den Beld: "Ik heb geschiedenis gestudeerd en de geschiedenis wijst uit dat social marketing zeker niet iets is van de laatste jaren. Het gebruik van social media tools heeft een en ander echter in een stroomversnelling doen belanden. Je ziet dat veel organisaties nog aan het zoeken zijn naar de juiste manier om social marketing in te zetten. Het feit dat social media momenteel wat 'lauwer' wordt ontvangen heeft daar zeker wat mee te maken.

Vanuit mijn rol als search- en social adviseur, wat ik naast deze functie zal blijven doen, en als iemand die de markt nauw volgt en erover schrijft, heb ik altijd gezegd dat je verschillende kanalen moet inzetten om zo optimaal mogelijk rendement te halen uit je efforts. Dat past precies in de lijn van social marketing, het is meer dan search of social media."

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met DDMA. Over DDMA
DDMA is de branchevereniging voor dialoogmarketing. Een sector die snel groeit. DDMA omvat alle kanalen voor DM, van folder tot e-mail, van telefoon tot interactieve televisie. DDMA heeft zowel opdrachtgevers als leveranciers als lid. DDMA vertegenwoordigt de belangen van alle partijen in de branche door kennis over dialoogmarketing als effectief verkoopinstrument te vergroten.


* EINDE BERICHT *


---

Noot voor de redactie (