Bezoekersaantal Najaarsbeurs Trade Mart Utrecht neemt toe

De Najaarsbeurs van Trade Mart Utrecht, van 5 t/m 7 september 2010, was een groot succes. De tijdelijke gastexposities, Jewels & Watches en het Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) trendplein waren, naast alle vaste exposanten, mede verantwoordelijk voor dit welslagen. Vergeleken met de Najaarsbeurs 2009 waren er op de driedaagse vakbeurs voor de retailbranche 22% meer bedrijfsbezoekers. Het niveau is te vergelijken met het bezoekersaantal dat in 2008 op de borden kwam te staan. "Deze cijfers bevestigen voor ons alleen maar dat Trade Mart Utrecht de plek voor retail Nederland is om de nieuwste trends te spotten en deze in te kopen", zegt projectmanager Jurgen Pietersen.

De Najaarsbeurs van Trade Mart Utrecht, van 5 t/m 7 september 2010, was een groot succes. De tijdelijke gastexposities, Jewels & Watches en het Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) trendplein waren, naast alle vaste exposanten, mede verantwoordelijk voor dit welslagen. Vergeleken met de Najaarsbeurs 2009 waren er op de driedaagse vakbeurs voor de retailbranche 22% meer bedrijfsbezoekers. Het niveau is te vergelijken met het bezoekersaantal dat in 2008 op de borden kwam te staan. "Deze cijfers bevestigen voor ons alleen maar dat Trade Mart Utrecht de plek voor retail Nederland is om de nieuwste trends te spotten en deze in te kopen", zegt projectmanager Jurgen Pietersen.

Orderbereidheid neemt toe
Pietersen ziet daarnaast dat de orderbereidheid onder bezoekers toeneemt. "Vanuit verschillende hoeken krijgen wij te horen dat bedrijven meer aan het inkopen zijn voor het aankomende seizoen. Daarnaast zijn alle etages van Trade Mart Utrecht de afgelopen drie jaar vernieuwd en dat is een belangrijke factor die meedraagt aan de beleving en sfeer voor bezoeker en exposant. Deze editie waren bijvoorbeeld Fashion Accesoires en Toys & Trends in een nieuw jasje gestoken. Met de vernieuwing hebben we ervoor gezorgd dat alle partijen in een mooie en moderne ambiance zaken kunnen doen. Van kleine winkel tot groot warenhuis, bijna iedereen kwam kijken wat de nieuwe trends voor het komende najaar zijn."

Gastexposities
De gastexpositie Jewels & Watches werd voor de derde keer georganiseerd tijdens de seizoensopening van Trade Mart Utrecht. Sinds 2008 waren nog nooit zoveel gastexposanten op de deze speciale en exclusieve etage te vinden. Jewels & Watches heeft hierdoor een stevige plek in de markt geclaimd. Daarnaast was op Trade Mart Utrecht voor het eerst het Maatschappelijke Verantwoord Ondernemen trendplein aanwezig. Op dit plein werd 'duurzaamheid' tastbaar en de belangstelling voor het plein bewees dat iedere winkelier, zowel fair-trade als designshop, zich met dit onderwerp bezig houdt.

Trade Mart Utrecht
Trade Mart Utrecht is het grootste non food handelscentrum van de Benelux, een permanente beurs, met vele honderden vaste exposanten, aangevuld met nationale en internationale gastexposanten tijdens de Voor- en Najaarsbeurs. De beursorganisatie zorgt voor een gastvrije ontvangst van vele tienduizenden inkopers op deze beide beurzen, tijdens de maandelijkse inkoopdagen en speciale themabeurzen. De bezoekers komen om zich te oriënteren, te laten inspireren, om waardevolle contacten op te doen en -vooral- om in te kopen. Zij staan oog in oog met meer dan 100.000 handige, mooie, inventieve, grappige en stijlvolle artikelen, waaronder tal van primeurs, aanbiedingen, klassieke revivals, bestsellers en trendy artikelen. Voor meer informatie: www.trademartutrecht.nl.

Noot voor de redactie (