Klantknuffelen is dé nieuwe dimensie in klantbehoud en klantgroei.

09/09/2010 09:09

Integron B.V.

Met veel enthousiasme is gisteren in The Hospitality Club te Rotterdam het boek 'Knuffel de Klant' Bezieling in klantbehoud officieel gepresenteerd door de auteurs Rob Snoeijen en Stephan van Gelder. Tijdens de klantknuffel inspiratiemiddag hebben bekende sprekers als David Crouwel, BN-er in gastgerichtheid, én Jos Burgers, bestsellerauteur en schrijver van het voorwoord van Knuffel de Klant!, hun klantknuffelervaringen gedeeld met alle aanwezigen.

Klantknuffelen is enige manier om je nog echt te onderscheiden in een tijd waarin enkel klanttevredenheid niet meer volstaat. Het is nu aan de 'verkoper nieuwe stijl', de hugger, die naast het realiseren van een rationele betrokkenheid tussen klant en leverancier nu ook moet zorgen voor wederzijdse emotionele betrokkenheid. Volgens Rob Snoeijen en Stephan van Gelder is Klantknuffelen een bewezen filosofie met als doel klantverwachtingen te overtreffen en daarmee klantgroei te realiseren. Aanleiding voor het schrijven was dat keer op keer bleek dat klanttevredenheid niet meer volstond voor klanttrouw en klantgroei . Er is meer nodig en volgens de schrijvers is oprechte klantbezieling de sleutel tot succes. Tijdens de officiële boekpresentatie werd dit ook door alle aanwezigen en sprekers bevestigd.

Over het boek Knuffel de Klant!

Het boek geeft antwoord op de vraag hoe Klantknuffelen werkt, hoe een organisatie haar huggers maximaal kan laten renderen en vooral hoe een klant geknuffeld kan worden. Een boek met vele inspirerende voorbeelden, geen uitgebreide theoretische marketingmodellen, maar bewezen hands on tips en trucs vanuit de dagelijkse praktijk. De fundering van het boek is gelegen in een grootschalig knuffelonderzoek onder verkopend Nederland door onderzoeksbureau Integron. Sprekende cartoons en inspirerende interviews met topmanagers uit het bedrijfsleven maken de filosofie van Knuffel de Klant! tastbaar en vooral toepasbaar, zowel op strategisch als op praktisch niveau. Het boek is te bestellen via www.knuffeldeklant.nl.

Over Knuffel de Klant! en KiKa

Klantknuffelen gaat over emotionele betrokkenheid. Een vorm van betrokkenheid die Rob Snoeijen en Stephan van Gelder onderhouden met Kika. Omdat zij KiKa een warm hart toedragen gaat een gedeelte van de opbrengst van het boek naar KiKa. Daarnaast staat bij KiKa de KiKabeer symbool voor de steun en de liefde voor kinderen in moeilijke tijden. In het boek en tijdens presentaties worden deze KiKaberen gebruikt als symbool voor het klantknuffelen.

Over de schrijvers

Rob Snoeijen is met zijn meer dan 20 jaar saleservaring een sales-professional pur sang. Hij is professioneel, gecertificeerd trainer bij BridgeMoore Training en auteur van de beststeller 'Verras de Klant!'. Als 'Sales Inspirator' coacht hij verkopers in het verbeteren van hun klantgerichtheid. Met zijn 'Verras de Klant' -benadering overtuigde hij talloze klanten. Een succesvolle klantbenadering waarbij creativiteit steeds de belangrijkste succesfactor is. www.bridgemoore.nl

Stephan van Gelder, directeur van Integron heeft in 1993, na een studie bedrijfseconomie aan de Erasmus Universiteit, een onderzoeksbureau voor tevredenheidsonderzoek opgericht: Integron. In 15 jaar is de organisatie uitgegroeid tot een autoriteit op het gebied van tevredenheidsonderzoek, actief in meerdere landen met meer dan 50 medewerkers die ook de passie delen voor het verbeteren van klant- en medewerkerrelaties. Voor meer informatie over Integron kunt u terecht op www.integron.nl.





http://www.knuffeldeklant.nl