Ingezonden persbericht


OMG/Mailmedia introduceert
Share to Social E-mail

Amsterdam, 9 sept 2010 - OMG/Mailmedia lanceert vandaag tijdens De 9e E-mailmarketing Conferentie 'Share to Social E-mail'. Deze social network toevoeging is met succes toegepast in een campagne voor Spa Amsterdam Zuiver en de resultaten hiervan zullen tijdens het congres worden gepresenteerd.

Share to Social zorgt ervoor dat de belangrijkste sociale netwerken onderdeel worden van de e-mail propositie en zet ontvangers actief aan tot het delen van de aanbieding in hun respectievelijke netwerken. Het virale effect zorgt er vervolgens voor dat de campagne ook buiten de inbox 'doorloopt' en het resultaat verbetert. Aldus kan met behulp van Share to Social als toevoeging aan e-mailcampagnes, het resultaat in zowel bereik als conversie substantieel verbeterd worden. De Spa Amsterdam Zuiver case laat zien dat het aantal deelnemers tot vijf(!) maal hoger en de conversie tot zeven(!) maal hoger kan zijn door toevoeging van deze component.

Erik-Jan van den Brug. Operations Director over deze case, "Door de opkomst van de sociale netwerken en het gebruik van deelmogelijkheden vroegen we ons af of dit ook een positief effect kon hebben bij e-mailcampagnes. Meestal blijft het namelijk slechts bij het toevoegen van wat buttons. Door een campagne te ontwikkelen waarbij ontvangers daadwerkelijk worden aangezet tot het verspreiden van de boodschap, overtreft het effect meer dan onze verwachting. Het kan dus met succes worden ingezet door onze adverteerders."

Share to Social is per vandaag integraal onderdeel van dienstverlening van OMG/Mailmedia en kan op aanvraag ingezet worden bij zowel zakelijke als consumenten campagnes.

Over OMG/Mailmedia
OMG/Mailmedia is een full service dialogue data bureau en verzorgt op exclusieve basis de exploitatie van e-mail en SMS bestanden. OMG/Mailmedia biedt hiermee adverteerders een gericht bereik door deze bestanden te verhuren voor Direct E-mail en SMS acties. OMG/Mailmedia werkt uitsluitend op basis van ontvangers die graag aanbiedingen per e-mail of SMS willen ontvangen (opt-in) en bereikt daarmee de individuele ontvanger die daadwerkelijk geĂŻnteresseerd is in aanbiedingen. OMG/Mailmedia is onderdeel van de Online Marketing Group.

*EINDE BERICHT*