Ingezonden persbericht


Persbericht

EURO RSCG BENOEMT NIEUW MANAGEMENT NEDERLAND

Floris van Hasselt en Sander Volten aangesteld als co-CEO

Amstelveen, 9 september 2010 ­ Euro RSCG Nederland wordt met ingang vanaf heden aangestuurd door Floris van Hasselt, Managing Director Euro RSCG Amsterdam, en Sander Volten, Managing Director Euro RSCG 4D. Zij nemen als coCEO Euro RSCG Nederland per direct de verantwoordelijkheid over van Christian de la Villehuchet, die recent is benoemd tot CEO van Euro RSCG Europa. Van Hasselt en Volten zullen aan De la Villehuchet rapporteren over de drie bureaus die de groep in Nederland rijk is, te weten: Euro RSCG Amsterdam (through-theline), Euro RSCG 4D (digital) en Euro RSCG Bikker (communicatieadvies). "In de afgelopen drie jaar hebben Floris Van Hasselt en Sander Volten op bewonderenswaardige wijze de groei, winstgevendheid en reputatie van Euro RSCG in Nederland weten te herstellen. Daarom behoort het nu tot een van de best presterende bureaus binnen ons Europese netwerk. Van Hasselt en Volten hebben laten zien over een unieke spirit te beschikken om de onderlinge bureaus in Nederland meer met elkaar te verbinden en zo onze klanten daadwerkelijk een volledig, geïntegreerd pakket aan diensten te kunnen aanbieden. De komst van grote (inter-)nationale klanten zoals Nutricia, IBM, Unilever digital, het koepelthema Duurzaamheid plus recent de formatie van ,,Team Volvo brengen Euro RSCG Nederland momenteel ongekend succes. Het is het bewijs dat wij groots zijn in wat we met elkaar doen... Ik ben er van overtuigd dat de kunde, kennis en ervaring van Van Hasselt en Volten Euro RSCG als groep in Nederland veel kan brengen. En dat we met een gezamenlijke krachtinspanning in staat zijn om optimaal te profiteren van alle nieuwe ontwikkelingen in het snel veranderende medialandschap", aldus Christian de la Villehuchet, CEO Euro RSCG Europa. De benoeming als co-CEO stelt Van Hasselt en Volten in staat om op overkoepelend niveau meer en bewuster bezig te zijn met de groei, ontwikkeling en samenwerking van de drie bureaus in Nederland. Van Hasselt brengt zijn ervaring in op h et gebied van merkbouw, marketingcommunicatie en PR. Volten zijn expertise op het gebied van digital advertising en panEuropese business. Het creëert voor Euro RSCG Nederland een ijzersterke propositie en zal de groep in zijn geheel naar nog grotere hoogte brengen. Floris van Hasselt (l) en Sander Volten (r)

Naast hun nieuwe rol als co-CEO van Euro RSCG Nederland blijven beiden verantwoordelijk als Managing Director van hun eigen bureaus. Naast Floris Van Hasselt en Sander Volten bestaat het management van Euro RSCG Nederland uit Sicco Beerda, Executive Creative Director, en Jeanne Briys, CFO Euro RSCG Benelux.

Over Euro RSCG Nederland In Nederland bestaat Euro RSCG uit het reclamebureau Euro RSCG Amsterdam, het interactieve bureau Euro RSCG 4D en het communicatieadviesbureau Euro RSCG Bikker. Euro RSCG Nederland bekleedt dit jaar twee nummer-1 posities in het gerenommeerde klanttevredenheidsonderzoek, gepubliceerd in vakblad FONK: Beste bureau in de categorie `groot' en beste full-service bureau. Het onderzoek, uitgevoerd door MarketReponse, brengt al 16 jaar de beste bureaus van Nederland in kaart. www.eurorscg.nl. Met 233 kantoren in 75 landen is Euro RSCG Worldwide één van 's werelds meest vooraanstaande geïntegreerde marketing- en communicatieadviesbureaus. In 2010 riep Advertising Age - voor het vierde jaar op rij - Euro RSCG Worldwide uit tot 's werelds grootste bureau met het meeste aantal accounts. Euro RSCG Worldwide is het grootste onderdeel van Havas, wereldwijd leidend in communicatie (Euronext: HAV.PA) (Paris: HAV.PA). www.eurorscg.com

Noot voor de redactie (