Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Twaalf finalisten schitteren tijdens spannende finale in Amsterdam

Selena Drent uit Amersfoort is 'Brildrager van het Jaar 2010'

Amersfoort, 9 september 2010 - Selena Drent uit Amersfoort (17) heeft de Brildrager van het Jaar'-verkiezing van Specsavers gewonnen. Tijdens de spannende finale in de Machinefabriek in het Amsterdamse Westerpark streed zij vandaag met elf andere kandidaten om deze eretitel. Selena staat nu voor de uitdaging om ons land te vertegenwoordigen tijdens de internationale finale in Londen en maakt daar kans op een modellencontract bij een Londens topmodellenbureau en een reis voor twee personen naar Barbados of St Lucia.

Elk jaar kiest Specsavers uit honderden inzendingen de persoon met de meeste 'specsappeal': iemand die er met bril fantastisch uitziet. Deze persoon wordt uitgeroepen tot ambassadeur van brildragend Nederland. Ook dit jaar reageerden brildragers massaal op de oproep van Specsavers zich voor deze spannende verkiezing op te geven. Hieruit zijn twaalf kandidaten gekozen en zij kregen in Amsterdam een complete (bril)metamorfose. Actrice, presentatrice en model Nikkie Plessen nam de presentatie van deze bijzondere verkiezing - dit jaar volledig geïnspireerd op Jackie Onassis Kennedy en in de sfeer van de Franse Rivièra - voor haar rekening. Plessen: "Een bril is een geweldig modeaccessoire, waarmee je een outfit helemaal af kunt maken. Ik vind het onwijs leuk om te zien hoe goed deze twaalf brildragers hun bril gebruiken om hun eigen stijl uit te dragen. De jury had het maar moeilijk vandaag om er één winnaar uit te kiezen."

Twee spetterende catwalkshows
De kandidaten probeerden tijdens twee spetterende catwalkshows zowel het publiek als de vakjury ervan te overtuigen dat zij het meeste 'specsappeal' hebben. De jury bestond dit jaar uit imagostylist en presentatrice Dyanne Beekman, stylist Tom Sebastian, journalist Beertje van Beers, Hilmar Mulder, hoofdredactrice van Grazia, Kassandra Schreuder, model, brillenkenner en gezicht van Specsavers en montuuradviseuse Pauline Schenk van Specsavers. Selena schitterde in de finale tijdens twee catwalk momenten, de eerste met als thema 'beach chic' en de tweede 'cocktail chic'. Allemaal met een Franse twist en gebaseerd op de jaren 50/60. De vakjury bepaalde dat de Amersfoortse veruit de meeste 'specsappeal' heeft en Nederland gaat vertegenwoordigen tijdens de finale in Londen.

Ambassadeur van brildragend Nederland
Na een spannende strijd gaat Selena een jaar lang door het leven als ambassadeur van brildragend Nederland. Ze ziet de finale in Londen met veel vertrouwen tegemoet: "Zonder bril is mijn outfit niet af. Net als een riem of een mooie tas, is het voor mij een onmisbaar accessoire", vertelt Selena. "Ik heb meegedaan aan deze verkiezing, omdat ik aan Nederland wil laten zien dat je er met bril sexy en stijlvol uit kunt zien. Een bril staat voor mij niet voor praktisch en noodzakelijk, maar voegt juist net dat beetje extra toe aan mijn eigen stijl. Het is een manier om mezelf te onderscheiden. Dat heb ik ook geprobeerd uit te dragen tijdens de finale. Ik ben er dan ook erg trots opdat ik deze verkiezing gewonnen heb, zeker omdat ik fantastische concurrentie had!"

Opticien Charlene Panayiotou van Specsavers Amersfoort aan de Langestraat 40: "Dit jaar beleefde de verkiezing Brildrager van het Jaar alweer zijn elfde editie. Het is een ontzettend populaire verkiezing. Voor ons was het dit keer wel een heel bijzondere verkiezing met Selena in de finale. We zijn ontzettend trots dat zij de eretitel in de wacht heeft gesleept. Een fantastische prestatie waarmee ze laat zien dat het echte 'specsappeal' ook in onze gemeente te vinden is!"

Nietsvermoedend publiek
Niet alleen de finalisten, ook het publiek deed nietsvermoedend mee aan een bijzondere verkiezing. Annic van Wonderen, hoofdredactrice en oprichtster van ilovefashionnews.com, was bij de finale aanwezig om de meest stijlvolle brildrager uit het publiek te kiezen. De winnaar werd Stephanie Broek, zij ging naar huis met een fantastische ilovefashionnews goodiebag met daarin een waardebon van Specsavers. Stephanie: "Ik ben totaal overdonderd door deze prijs en vind het een ontzettende eer. Mijn bril hoort bij mij en mijn persoonlijke stijl."

De elfde editie van de Specsavers 'Brildrager van het jaar 2010' verkiezing werd mede mogelijk gemaakt door Haarhemel, Herôme, Ilovefashionnews.com, Mister Chi en Pronkjuweel, Phisage, Grazia, Rimmel London en Grand Marnier.

Over Specsavers Opticiens
Specsavers Opticiens is de snelst groeiende groep van opticiens in ons land en heeft internationaal meer dan 1300 winkels, waarvan op dit moment meer dan 100 winkels in Nederland. De winkels worden geëxploiteerd op 50:50 joint-venture basis onder leiding van een lokale partner/directeur. Specsavers is van mening dat Nederlanders al jaren veel teveel betalen voor een scherpe blik. Met deze filosofie startte het bedrijf in 1997 ook in Nederland. Internationaal verkoopt Specsavers jaarlijks 9 miljoen brillen van een hoge kwaliteit tegen een lage prijs. Specsavers-winkels worden geleid door volledig MBO-gediplomeerde opticiens, die uitgebreid oogonderzoek verrichten.


- EINDE PERSBERICHT -